آفتاب

عراقچی:ملت ایران به رغم تحریم ها مسیر توسعه را می پیماید

عراقچی:ملت ایران به رغم تحریم ها مسیر توسعه را می پیماید

مشهد- ایرنا- معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت: افتتاح طرحها در حوزه های مختلف بیانگر این است که ملت ایران به رغم تحریم ها مسیر توسعه را می پیماید.

سید عباس عراقچی عصر شنبه در مراسم آغاز به کار مجموعه تفریحی - گردشگری باغ گیاه شناسی مشهد افزود: ملت ایران در مقابل تحریم های ظالمانه دشمن روی پای خود ایستاده است و سختی ها را پشت سر می گذارد.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری مشهد در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی به این شهر نقش موثری دارد و امیدواریم هر روز شاهد افتتاح چنین پروژه‌هایی در کشور باشیم.
معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت: مجموعه تفریحی - گردشگری باغ گیاه شناسی مشهد هم در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی نقش موثری دارد و خوشحالم که در روزهای نخستین سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است مدیریت شهری مشهد اقدام به افتتاح آن کرده است.
عراقچی افزود: امید است تا سال آینده مرحله بعدی این مجموعه نیز افتتاح شود و در نهایت شاهد یک مجموعه عظیم تفریحی و گردشگری در مشهد باشیم.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: مشهد شهر حضرت امام رضا(ع) و شایسته بهترینهاست.‌
محمد رضا کلائی افزود: استقبال مردم از باغ، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند این شادی ادامه داشته باشد چون آنها زحمات زیادی برای ساخت این مجموعه متحمل شده اند و شاید لازم باشد نظام بهره‌برداری مجموعه قویتر باشد تا سطح اشتغال در آن افزایش یابد.‌
وی اضافه کرد: هر قدمی که در مشهد بر می ‌داریم باید برای زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) باشد.
مدیرکل مجموعه تفریحی، گردشگری گیاه‌ شناسی مشهد نیز دراین مراسم گفت: ساخت مرحله نخست طرح مجموعه تفریحی گردشگری گیاه ‌شناسی مشهد هزار و 30 میلیارد ریال هزینه درپی داشته است.
نفیسه اصغری افزود: در مرحله نخست، 25 هکتار این مجموعه آماده و 500 شغل به صورت مستقیم ایجاد شد.
وی ادامه داد: هدف راه اندازی مجموعه تفریحی - گردشگری باغ گیاه شناسی مشهد عمل به دستور مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است و توانسته ایم در این راستا موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم شویم.
عملیات اجرایی ساخت طرح گردشگری، تفریحی باغ گیاه شناسی مشهد سال 1396 آغاز شد.
1922/7505
کد N2121812

وبگردی