آفتاب

سه مدال دستاورد آزادکاران در روز دوم مسابقات امیدهای آسیا

سه مدال دستاورد آزادکاران در روز دوم مسابقات امیدهای آسیا

تهران - ایرنا - «امیرمحمد یزدانی» و «نوید زنگنه» به مدال نقره و «محمد مرادی» به مدال برنز وزن‌های 65، 74 و 125 کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال آسیا دست یافتند.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزن‌های 57، 65، 74 و 125 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال آسیا امروز (شنبه) در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد.
مسابقات وزن 57 کیلوگرم با حضور 5 کشتی گیر و به صورت دوره‌ای برگزار شد که «افشین رحمانی» در دیدار نخست با نتیجه 6 بر 3 مغلوب «راهول» از هند شد، او در کشتی دوم با نتیجه 8 بر 7 مقابل «ادلان عسکراف» از قزاقستان شکست خورد و در دیدار سوم و چهارم نیز به ترتیب با نتیجه مشابه 10 بر صفر مسابقه را به «بک بولات میرزانظر اولو» از قرقیزستان و «چینزوریگ تسراما» از مغولستان واگذار کرد و پنجم شد.
در وزن 65 کیلوگرم که 8 کشتی گیر حضور داشتند، «امیرمحمد یزدانی» در دیدار نخست با نتیجه 13 بر صفر «ویلیسیو» از چین را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 15 بر 5 از سد «پراوین» از هند گذشت و راهی دیدار فینال شد. در دیدار فینال مقابل «تولگا تومور اوچیر» از مغولستان با ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.
مبارزه های وزن 74 کیلوگرم نیز با حضور 6 کشتی گیر و در دو گروه سه نفره برگزار شد که «نوید زنگنه» در گروه یک مقابل «بکجان ژامبولوف» از قرقیزستان با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد و در کشتی دوم نیز با نتیجه 12 بر 4 «باتیار نبی اف» از ترکمنستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
وی در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر 3 از سد «دارخان یسینگالی» از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مغلوب ضربه فنی «اوتگونبایار باتسوری» از مغولستان شد و مدال نقره گرفت.
در وزن 125 کیلوگرم نیز 6 کشتی‌گیر حضور داشتند که «محمد مرادی» در گروه 2 مقابل «ار سونگبو» از چین با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد اما با نتیجه 7 بر 3 مغلوب «لخاگواگرل مونختور» از مغولستان شد و به دیدار نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی مقابل «یوسوپ باتیرمورزایف» از قزاقستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.
نماینده کشورمان در دیدار رده بندی «مظفر ژاپویف» از قرقیزستان را 11 بر 9 شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
در روز نخست این مسابقات تیم ایران توسط «ارشک محبی» در وزن 92 کیلوگرم صاحب مدال طلا و «محمد نامجو مطلق» در وزن 61 کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بود.
فردا (یکشنبه) و در روز پایانی این رقابت‌ها مسابقات وزن های 70، 79، 86 و 97 کیلوگرم برگزار می شود و فرهاد نوری، علی سوادکوهی، احمد بذری و عباس فروتن به مصاف حریفان خود می‌روند.
در وزن 70 کیلوگرم با شرکت 7 ورزشکار، «فرهاد نوری» در گروه اول با «آیدین تاجیگالی» از قزاقستان، «پرمان هومادوف» از ترکمنستان و «هایری» از چین کشتی می گیرد. نفرات اول و دوم این وزن به دیدار نیمه نهایی راه می یابند و به صورت ضربدری با نفرات اول و دوم گروه دو مسابقه می دهند.
در وزن 79 کیلوگرم که 5 ورزشکار حضور دارند مسابقات در یک گروه و به صورت دوره ای برگزار می شود و «علی سوادکوهی» با «تسرنداش باساندورج» از مغولستان، «وردیو گولیا» از هند، «موراتبک ماجیتوف» از قزاقستان و «آتای ایزابکوف» از قرقیزستان کشتی می گیرد.
در وزن 86 کیلوگرم با 5 ورزشکار نیز «احمد بذری» باید با «گانخویاک گانباتار» از مغولستان، «یسکالی دولتکازی» از قزاقستان، «دولت میرات اورازگیلیوف» از ترکمنستان و «پراوین» از هند مبارزه کند.
در وزن 97 کیلوگرم 5 کشتی گیر شرکت کرده اند که «عباس فروتن» به مصاف «ژاسولان یرمنبت» از قزاقستان، «حسین نصیر» از هند، «مونگونشاگی توموربات» از مغولستان و «کونای نورداولتوف» از قرقیزستان می رود.
ورزشی**1067** 9053
کد N2121765

وبگردی