آفتاب

وزیر کشور: خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده است / همه شایعات بی‌اساس است

وزیر کشور: خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده است / همه شایعات بی‌اساس است

برنا نوشت: وزیر کشور گفت: اطمینان می‌دهم که خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده و فقط آب گرفتگی وجود دارد که آن هم باید رفع شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی ارتباط زنده تلفنی در اخبار ساعت ۱۴ با اشاره به سیل اخیر در استان گلستان و مازندران، گفت: امروز توفیق شد که از منطقه سیل زده به صورت هوایی بازدید کرده و از تصاویر کاملی از این منطقه داشته باشیم.

او افزود: با توجه به زحماتی که مردم و به ویژه دستگاه‌های اجرایی کشیده‌اند تاکنون امکان خدمات رسانی به این منطقه خوب بوده، اما حجم آب گرفتگی و سیلاب زیاد است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: با توجه به میزان بارندگی که در این منطقه رخ داده که بیش از ۶۰ درصد سالانه ظرف ۲ الی ۳ روز اتفاق افتاده ظرفیت رودخانه پایین بوده و نتوانسته ۵۳۰ متر مکعب آب را عبور دهد که این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

وزیر کشور بیان کرد: بیشترین جایی که دچار آبگرفتگی شده آق‌قلا و روستاهای اطراف آن است، لذا ما امروز در فرمانداری این منطقه جلسه ستاد بحران را با حضور همه دستگاه‌ها برگزار خواهیم کرد و تلاش ما این است که خدمات رسانی به این منطقه به نحو احسن انجام شود.

او ادامه داد: ۵۲ روستا مشکل برق داشت که تاکنون مشکل ۵۰ روستا حل شده و از ۶۰ روستایی که دارای مشکل آب بوده‌اند نیز ۴۰ مورد رفع مشکل شده است و خدمات به وسیله هلیکوپترها به مناطق رسانده می‌شود.

وزیر کشور گفت: از محل اسکان مردم بازدید کردیم، شرایط خوب است هرچند مردم ناراحت‌اند، حق دارند چرا که در ایام نوروز با این مشکل روبه‌رو شده‌اند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همانطور که مردم تاکنون حمایت و همکاری کرده‌اند امیدواریم با همین روش نیز دستگاه‌های اجرایی را یاری کنند، از استان‌های مختلف کمک‌ها در حال رسیدن است و دستگاه‌های اجرایی مانند سپاه، نیروهای نظامی، انتظامی، هلال احمر و شهرداری تهران و بقیه استان‌ها در حال ارسال کمک هستند لذا در حوزه امداد و امکانات مشکلی نداریم.

او افزود: ممکن است در برخی مناطق به دلیل دور بودن امکانات کمتری برسد، اما سعی داریم با شناسایی خدمات بیشتری به آن‌ها برسانیم.

وزیر کشور بیان کرد: طی دو روز گذشته تأکید ما این بوده که باید خسارت‌های جانی را تا حد ممکن کاهش دهیم و در منطقه مینو دشت و کلاله فقط دو نفر خسارت جانی دیده‌اند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: اقدام بعدی ما این است که آب را به سرعت از منطقه خارج کرده و در مرحله بعد نیز به دنبال رسیدگی به مناطق آسیب دیده هستیم، همچنین تأکید می‌کنم و اطمینان می‌دهم که خطر سل در منطقه کاملا رفع شده و فقط آب گرفتگی وجود دارد که آن هم باید رفع شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه شایعات پخش شده در بین مردم منطقه بی اساس است، گفت: مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

او در پایان گفت: معاون اول رئیس جمهور امروز در این مناطق حضور می‌یابد و انشالله با حضور وی جلسه‌ای خواهیم داشت.

4242

کد N2121741

وبگردی