آفتاب
معاون هلال احمر:

طرح 'بهرفت ' با استقبال مسافران نوروزی مواجه شد

طرح 'بهرفت ' با استقبال مسافران نوروزی مواجه شد

اردبیل- ایرنا- معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر گفت: طرح بهرفت ( بهبود رفتارهای ترافیکی) همزمان با تعطیلات سال جدید توسط سازمان جوانان هلال احمر در حال اجرایی شدن بوده و با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

بهرام غیبی روز شنبه در بازدید از ایستگاه ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان نیر افزود: این طرح در سال های گذشته تحت عنوان پویش «نه به تصادفات جاده ای» برگزار می شد و امسال با شکلی متفاوت تر در حال اجراست.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و نیز شناسایی مناطق پرخطر و اصلاح آنها شاهد کاهش تلفات جاده ای در کشور خواهیم بود.
غیبی همچنین از ایجاد یک هزارو 226 پست راهنمایی مسافران نوروزی شامل 674 پست ثابت، 166 پست سیار و 386 فضای دوستدار کودک و خیمه نماز در سراسر کشور خبر داد.
رامین معبودی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی استان اردبیل 20 پایگاه شامل 12 پایگاه ثابت، 7 پایگاه موقت و یک پایگاه سیار مشغول خدمت رسانی به مردم هستند
وی اضافه کرد: 20 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی ست نجات، 10 دستگاه خودروی کمک دار پشتیبانی با به کارگیری 302 نفر نجاتگر، 2 هزار و 244 نفر روز نیروی عملیاتی با به کارگیری تیم توانا و بالگرد هوایی در پایگاه های امداد و نجات نوروزی استان اردبیل مشغول خدمات رسانی هستند.
به گفته وی ، در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم 18 پایگاه ثابت و سیار، 10 خیمه نماز و 4 فضای دوستدار کودک و 13 ایستگاه سلامت برای ارائه خدمات در ورودی شهرها به مردم و مسافران بسیج شده اند.
نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و طرح امداد و نجات نوروزی سال 98، سازمان امداد و نجات این جمعیت به صورت ملی و با همکاری نهادهایی همچون پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی (راهور ناجا)، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور و سازمان راهداری کشور انجام می شود.
7116/6016
کد N2121689

وبگردی