آفتاب

رییس اورژانس کشور: امکانات درمانی برای سیلزدگان گلستان فراهم است

رییس اورژانس کشور: امکانات درمانی برای سیلزدگان گلستان فراهم است

گرگان - ایرنا - رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت که امکانات درمانی و بهداشتی برای ارایه خدمات به سیلزدگان استان گلستان فراهم است.

به گزارش ایرنا پیرحسین کولیوند روز شنبه در گزارشی از وضعیت ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به سیلزدگان گلستان اظهار داشت: دسترسی به برخی از روستاهای سیلزده گلستان از طریق راه زمینی امکان پذیر نبوده که از امکانات اورژانس هوایی برای ارایه خدمات لازم پزشکی به ساکنان این مناطق استفاده می شود.
وی گفت: فعالیت گروه های پزشکی برای ارایه خدمات به سیلزدگان گلستان تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.
کولیوند همچنین از نجات 6 سیلزده گلستان از مرگ حتمی و استقرار گروه های درمانی در مکان های اسکان موقت سیلزدگان آق قلا در حسینیه محمد آباد و نمایشگاه بین المللی گرگان خبر داد.
وی همچنین به سیلزگان توصیه کرد برای پیشگیری از بروز بیماری های واگیر، بهداشت فردی را بیشتر رعایت کنند.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3014/6204/3091 /1484
کد N2121667

وبگردی