آفتاب

آیا مادران شیرده باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند؟

آیا مادران شیرده باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند؟

همشهری آنلاین: تصور برخی از مادران شیرده این است که در زمان شیردهی حتما باید از رژیم‌های غذایی خاصی پیروی کنند تا شیرشان بیشتر شود.

 به گزارش همشهری آنلاین،   رژیم غذایی مادر،   چندان  تاثیری روی ترشح شیرش  ندارد.  به طور کلی،  مادران در هر شرایطی که هستند،  قادرند شیری تولید کنند که از نظر کمی و کیفی رشد و سلامتی شیرخوارشان را تامین کند حتی اگر دریافت غذای آنها محدود باشد.

مادران لازم نیست، حتما شیر بخورند تا شیر داشته باشند مادران شیرده برای پیشگیری از اینکه کلسیم زیادی از استخوان‌هایشان را از دست ندهند، کافی‌است که منابع کلسیم بیشتری مصرف کنند.

 ساده‌ترین منبع کلسیم شیرگاو است. بنابراین نوشیدن ۳ لیوان شیر با حجم هر لیوان ۲۵۰ سی‌سی شیر در روز به مادران شیرده توصیه می‌شود.

در صورت عدم دسترسی یا عدم تحمل شیر، می توان از ماست،  دوغ کشک،   و پنیر به میزان مناسب استفاده کرد. به غیر از این رژیم مادر باید متوازن و متنوع باشد.

گاهی اتفاق می‌افتد که شیرخوار پس از این که مادر غذا یا ادویه خاصی را مصرف می‌کند،  ناآرام می‌شود،   بنابراین، متخصصان توصیه می‌کنند که مادران تا پایان شیردهی از خوردن چنین غذایی پرهیز کنند.

  • مجله نوزاد
کد N2120298

وبگردی