آفتاب

دامنه جنگ تجاری چین و آمریکا به قطارها و اتوبوس ها رسید

دامنه جنگ تجاری چین و آمریکا به قطارها و اتوبوس ها رسید

پکن- ایرنا- درپی وسعت گرفتن مناقشات تجاری چین و آمریکا، واشنگتن قصد دارد تحریم هایی را علیه شرکت های قطارسازی و اتوبوس سازی چین اعمال کند تا مانع ورود آنها به بازار آمریکا شود.

به گزارش ایرنا روزنامه اس سی از هنگ کنگ روز چهارشنبه نوشت، سناتورهای آمریکایی اولین گام را بتازگی برای جلوگیری از ورود این قطارها و اتوبوس ها و قطعات آنها به آمریکا برداشته اند.
این مساله می تواند بخصوص به صنعت قطارسازی چین که بسرعت در حال رشد است و فروش بزرگی هم در شهرهای بوستون، شیکاگو و لس آنجلس داشته است، خسارت وارد کند.
گزارش حاکی است که اقدام سناتورهای آمریکایی در ممنوع کردن این صنعت باعث می شود تا میدان جنگی تازه ای در عرصه ساخت قطار و اتوبوس بین دو کشور باز شود.
آنها لایحه ای را تدوین و ارایه کرده اند که بر اساس آن نفوذ قطعات قطارها و اتوبوس های چینی به آمریکا به دلیل مسایل امنیتی و امنیت فضای مجازی می تواند برای آمریکا مشکل آفرین شود.
اگر پیمان امنیت وسایل نقلیه و ترانزیتی در کنگره آمریکا تصویب شود آن زمان دولت فدرال آمریکا دیگر حق ندارد هیچ لوکوموتیو و اتوبوس ساخت چین و یا تحت کنترل این کشور و یا شرکت های دیگر زیرمجموع مرتبط با چین را خریداری کند.
شرکت سهامی راه آهن چین و برخی از شرکت های دیگر این کشور در سال های اخیر توانسته اند بویژه در صنایع ریلی و راه آهن آمریکا ورود پیدا کنند و طرح هایی را نیز اجرا کرده اند.
راه آهن بوستون قراردادی را به ارزش 843 میلیون دلار در سال 2014 میلادی با یک شرکت چینی امضا کرد و در پایان سال 2018 میلادی 400 لوکوموتیو ساخت چین را تحویل گرفت.
در سال 2016 میلادی هم قرارداد دیگری را این شرکت چینی با شیکاگو به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار امضا کرد که بر اساس آن 846 لوکوموتیو برای این شهر ساخته شود ولی سناتورها حالا بر این اعتقادند که این لوکوموتیوها با یارانه های صنعتی پکن تولید می شوند و برای همین نوعی ارایه خدمات و عرضه اقلام زیر قیمت و با حمایت دولتی است و این برای امنیت آمریکا مطلوب نیست.
آساق**231**1904**
کد N2120248

وبگردی