آفتاب

پیام تبریک نوروزی مدیرعامل موسسه خانه کتاب

پیام تبریک نوروزی مدیرعامل موسسه خانه کتاب

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پیامی فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۸ را به خانواده بزرگ فرهنگ تبریک گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب،  پیام تبریک نیکنام حسینی‌پور به این شرح است:
یا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی            
که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی

فرارسیدن سال نو همواره  نویدبخش  شادابی اندیشه و افکار نو، کردار نو و تصمیم‌های نو  و سازنده،  برای آینده است.

در آستانه بهار طبیعت و آغاز فصل جدیدی از خدمت‌رسانی به خانواده بزرگ اهالی قلم؛ پدیدآورندگان، نویسندگان، مترجمان، ویراستاران، تصویرگران، ناشران، کتابفروشان، کتابخوانان و پخش‌کنندگان کتاب کشورمان قرار داریم. برای سال جدید راهبردهای ویژه‌ای از سوی موسسه خانه کتاب برای خدمت به اهالی کتاب و نشر در نظر گرفته شده است و برنامه‌های سالانه براساس این راهبردها و با الهام از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور در حال برنامه‌ریزی است.

برگزاری برنامه‌های استانی و تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادب استان‌ها در راستای شعار «ایران فقط تهران نیست»  با هدف شناسایی و معرفی مفاخر و بزرگان حوزه نشر و اندیشه، در راستای بسط عدالت فرهنگی در استان‌ها، تدوین آئین‌نامه جدید تکریم اهل قلم و بازبینی آیین‌نامه‌های مرتبط با جشنواره‌ها با هدف ارج نهادن به کتاب و قلم، اجرای طرح‌های توزیع یارانه نشر از طریق کتابفروشی‌ها با هدف توسعه و گسترش کتابفروشی‌ها به ویژه کتابفروشی‌های محلی، هم‌افزایی و همکاری با سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌ها، تکیه بر خرد جمعی، همدلی و همکاری مشترک در بین همه دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ و ذی‌نفعان حوزه نشر و کتاب محور برنامه‌های سال گذشته بوده که در سال آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

با اتکا به این دستاوردها می‌توانیم سال جدید را با آینده‌نگری و مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، با امید به موفقیت‌های بیشتر آغاز کنیم و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای رفع مشکلات پیش رو، گام‌های موثری برداریم و به افق‌های مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.

امیدوارم در سال پیش رو با سرزندگی، طراوت و تازگی، رشد و بالندگی، شاهد تعالی ایران فرهنگی و سربلندی  اهالی قلم باشیم و نشر و جامعه کتابخوان ما حرفه‌ای‌تر به سوی قله‌های دانش و دانایی حرکت کنند و صحبتی از قاچاق و تکثیر غیرقانونی کتاب به میان نباشد.
 
برای خانواده بزرگ فرهنگ، سالی سرشار از برکت، سرسبزی جاودان، اندیشه‌ای پویا و نشاط و شادکامی آرزومندم.

پایا و مانا باشند تمام اصحاب فرهنگ و هنر
۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷
نیکنام حسینی‌پور
مدیرعامل موسسه خانه کتاب»

انتهای پیام

کد N2120224

وبگردی