آفتاب

باران شدید 400 میلیارد ریال خسارت به کشتزارهای گنبدکاووس زد

باران شدید 400 میلیارد ریال خسارت به کشتزارهای گنبدکاووس زد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان و مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت که برآورد اولیه خسارت بارش شدید باران دو روز گذشته در سطح 32 هزار از کشتزارهای این شهرستان، 400 میلیارد ریال است.

غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشتر سطح خسارت باران به کشتزارهای واقع در حاشیه رودخانه ها و دهستان 'باغلی مرامه' واقع در بخش مرکزی بوده و کشتزارها آسیب دیده شامل گندم، کلزا و جو است.
وی ا افزود: علاوه بر این، خسارت به 20 کیلومتر جاده بین مزارع، تلف شدن جوجه های در حال پرورش یک واحد مرغداری، آسیب دیدن دو واحد گلخانه تولید سبزی و صیفی، خسارت به فضای تولید نهال در سطح 30 هکتار و زیر آب رفتن چهار ایستگاه پمپاژ هم گزارش شده است.
معاون رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: اکنون کارشناسان کشاورزی این مدیریت و پنج مرکز تابعه با حضور در محل در حال آماربرداری دقیق از سطح کشتزارها و مزارع، واحدهای مرغداری و دامداری خسارت دیده هستند.
بارش شدید باران در دو روز گذشته علاوه بر آبگرفتکی مزارع کشاورزی، باعث طغیان رودخانه های منطقه از جمله گرگان رود و چهل چای و نرماب و سرریز شدن سد گلستان شد.
در دو روز گذشته مقدار بارندگی در مناطق مختلف شرق گلستان از 219 میلی متر در مینودشت تا 79.3 میلی متر در اینچه برون توسط ایستگاه های باران سنجی هواشناسی، ثبت شده است.
6204/1860
کد N2120191

وبگردی