آفتاب

گزارش تصویری شماره یک : به میزبانی ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین ، بغداد میزبان گردهمایی با عنوان یاری رسانی به ملت های مظلوم بحرین و یمن بود .

گزارش تصویری شماره یک : به میزبانی ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین ، بغداد میزبان گردهمایی با عنوان یاری رسانی به ملت های مظلوم بحرین و یمن بود .

به میزبانی ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین ، و در هشتمین سالگرد اشغال بحرین توسط نظامیان سعودی – اماراتی ، بغداد عصر روز جمعه 15 مارس 2019 میلادی ( برابر با 24/12/97 شمسی ) شاهد برپایی گردهمایی با عنوان یاری رساندن به ملت های مظلوم بحرین و یمن ، با حضور گسترده شخصیت های سیاسی و اجتماعی جهان اسلام و کشورهای عربی بود.

این دومین گامی ست از سلسله اقدامات ائتلاف 14 فوریه بحرین در معرفی برنامه های سیاسی و به بهره برداری رساندن آنها می باشد ، چراکه پیشتر و در سه ماه گذشته بغداد شاهد اعلام آغاز به کار برنامه های سیاسی در این راستا و به منظور آغاز و شروع به کار رسمی مرحله جدیدی از سلسله اقدامات خود از طریق برپایی مراسم ویژه خود و افتتاح دفتر سیاسی آن در شهر بیروت به مدیریت آقای دکتر ابراهیم العرادی کرده بود.
برپایی این برنامه ، گامی موثر و به مثابه یک بمب اتمی بود که ناگهان بر سر رژیم آل خلیفه ، آل سعود، امارات و اربابان آمریکایی ، انگلیسی و صهیونیستی آنان فرود آمد ، علی رغم تلاش ها و توطئه چینی های پلیدانه آنان برای ناکامی و شکست دادن این گردهمایی که در سالن الرشید ، هتل الرشید در منطقه الخضراء بغداد برپا گردید ، تلاش های آنان به شکست انجامید و این برنامه با کوشش های مجدانه رهبران ائتلاف و حمایت های گسترده برخی از رهبران عراقی و گروه های مقاومت آن مخصوصا  برادران حشد الشعبی مقدس با موفقیت تمام برگزارشد.
شاید این اقدام ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه ، در راستای ارج نهادن به اقدامات و تلاش های بزرگ و موثری ست که  جوانان انقلاب 14  فوریه ، برای حضورشان در میدان های جهاد ، مبارزه و ستیز و طلایه داران آن و جوانان و مردم مکتبی کشور بحرین در صحنه انقلاب و با کار سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی انجام می دهند ، باشد ، کاری که رژیم آل خلیفه آن را به انحصار خود درآورده است .
اعلام آغاز به کار اقدامات سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه و خروج  حلقه جنبش انقلابی آن به شکل مخفی و به اعلام موجودیت آن به صورت آشکار ، گامی موثری است که دیگران سعی دارند ، تلاش های میدانی و انقلابی صورت گرفته را به نفع خویش مصادره نمایند . چراکه در حال حاضر فعالیت های میدانی و حقیقی در حال انجام بوده ، همچنان که در صحنه سیاسی شاهد گسترش آن با افتتاح دفتر سیاسی در بیروت توسط مسوول آن و تلاش ها و فعالیت های موفق و موثر شبانه روزی رهبران و پیشگامان جنبش در خارج می باشیم .امیدواریم که این فعالیت ها و تلاش های مستمر در لبنان و عراق و سایر مناطق در راستای کار سیاسی ، حقوقی و دیپلماتیک ، علی رغم تمامی مشکلات و معادلات پیچیده سیاسی آینده بحرین توسط این جنبش همچنان ادامه داشته باشد.
ما در جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه ، تمامی تلاش هایی و فعالیت های موثر این جنبش را در برپایی گردهمایی بغداد ارج نهاده و از گام های و اقدامات انقلابی و سیاسی آن در خدمت به انقلاب مردمی و ملت بحرین حمایت می نماییم ، همچنانی که برای اقدامات بیشتر و بهتر دیگر در این راستا و همکاری و هماهنگی با سایر گروه های معارض بحرینی و پشتیبانی از این جنبش به انتظار خواهیم نشست . همچنین امیدواریم که شاهد هماهنگی و همکاری بیشتر جبهه مقاومت در عراق ، بحرین ، یمن ، لبنان ، قطیف و الاحساء عربستان و سوریه و سایر گروه های مقاومت اسلامی و ملی در فلسطین اشغالی و سایر میدان ها بر ضد شیطان بزرگ آمریکا و استعمار پیر انگلستان و رژیم غیر مشروع صهیونیستی باشیم .
چه بسا این تلاش های جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای گوناگون پشت به پشت هم داده و اقدامات رژیم های دیکتاتوری و مرتجع منطقه از جمله آل خلیفه ، آل سعود و امارات را در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و انجام معامله قرن ناکام گذارده و تاکید مجددی باشد براین نکته که قدس شریف ، پایتخت ابدی و جاودان فلسطین و جهان اسلام و عرب باقی خواهد ماند ، و محور مقاومت ایران مانند دژ مستحکمی است که به عراق ، سوریه ، یمن ، بحرین ، قطیف واحساء ، لبنان و فلسطین امتداد یافته و پیروزی های بزرگی را در مقابله با استکبار جهانی و دست نشانده های تکفیری آنان از جمله گروهک تروریستی داعش به دست آورده است و انشاء الله ، ملت بحرین نیز بر رژِیم اشغالگر وجنگ طلب آل خلیفه پیروز خواهد شد . بیرون راندن نیروهای سعودی ، اماراتی کاری ست حتمی ، اراده و خواست مردم ما هرگز شکست پذیر و نابود نخواهد شد و مقاومت میدانی و نافرمانی های مدنی تا سرنگونی کامل رژیم  اشغالگر وجنگ طلب آل خلیفه و برپایی نظام سیاسی مبتنی بر مردم سالاری چند حزبی بر اساس خواست مردم و نیروهای انقلابی و رهبران و نخبگان مخلص ادامه خواهد یافت .
قسمت اول گزارش گردهمایی که ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه در میدان الواثق (میدان شهداء) بغداد برپا نمود به شرح زیر می باشد :
در ابتدای این گردهمایی ، دکتر راشد الراشد از بارزترین وبرجسته ترین رهبران معارض بحرینی و رییس دفتر سیاسی جریان عمل اسلامی سخنان زیر را ایراد نمود :
بسم الله الرحمن الرحیم
برادران مقاوم ، صبور و با استقامت  ........
خوش وقت هستم که در برابر شما در این مکان ، که برای مسایل مشترک میان خود گرد هم آمده ایم سخن می گویم ، از بحرین قهرمان سلام ها و درود های مردم صبور آن را که دچار ظلم و بیداد گشته اند ،  برای شما به ارمغان آورده ام . در این ساعاتی که در آن قرار داریم ، هشت سال پیش در چنین روزی ، نیروهای متجاوز و ستمگر آل سعود ، با یورش و تجاوزی آشکار ، تمامیت ارضی کشور ما را مورد  هجوم قرار داده و فجیع ترین جنایت ها را بر علیه مردم ما روا داشتند که در آن ده ها تن از شهدای ما را به خاک و خون کشیده و صد ها نفر را قربانی کردند که آثار و نتایج آن همچنان ادامه دارد و این درحالی است که جهان منطق جنگ و اشغالگری را به این شیوه دیوانه وار مدت هاست که کنار گذارده است . همچنان در بحرین از حضور این نیروهای متجاوز که برای سرکوب و مجازات ملت بحرین که جرمی به غیر خروج برای به دست آوردن عدالت و به دست گرفتن قدرت از طریق صندوق رای نداشته اند ، رنج می بریم ، ملتی که بزرگ ترین اجتماع تاریخی و ملی خود را که تاکنون جهان به چشم ندیده است خلق نمود و برای تعیین حق سرنوشت و نظام سیاسی مبتنی بر اراده و خواست مردم  به خیابان ها و میدان ها آمد . به جای اینکه جهان ، پاسخ در شانی به این خواسته های مشروع مردم بدهند ، کشورهای جهان که خود را به اصطلاح ، جامعه بین المللی می نامند در پی حمایت از این رژیم دیکتاتوری و ارسال سلاح و تجهیزات به آن برآمدند ، ( برادران گرامی ، برای اینکه بهتر بدانید ) هم پیمانان جهانی ، به،  نه ارتش مجوز دادند تا به کشور ما تجاوزر کرده و از مردم ما انتقام بگیرند .
نیروهای سپر جزیره عربی به رهبری عربستان سعودی ، ارتش های کشورهای اردن ، پاکستان و ارتش های مزدور ، از تمامی مناطق برای سرکوب و مجازات مردم ما آمده بودند و در پی آنان چه جنایت هایی که نیروهای آل سعود بر ضد مردم ما ، از ریختن خون ها ، هتک حرمت نوامیس ، ویرانی مساجد و حسینیه ها و پایگاه های عبادی انجام ندادند ، به همین هم بسنده نکردند و در ادامه هزاران نفر را دستگیر و هزاران نفر را تا به امروز آواره و در نقاط مختلف جهان پراکنده کردند . این همه وحشی گری در برخورد با خواسته های مردمی  در برابر دیدگان جهانیان  اتفاق افتاده و می افتد و آنان سکوت مرگبار اختیار کرده اند ، آیا با چنین شرایطی می توان این اقدام آنان را عادلانه ، منصفانه و مشروع دانست ...؟؟؟!!!!
این ظلم و ستم و تعدی ، همچنین بر علیه مردم و ملت ما در یمن عزیز نیز اتفاق افتاده و می افتد . چهار سال از دشمنی وحشیانه و بربریت بدون مرزهای اخلاقی و انسانی و بدون قطع نامه موثر به اصطلاح سازمان ملل متحد بر مردم یمن می گذرد. همین دیروز کاخ سفید تهدید کرد که قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا را در محکومیت ستم بر ضد مردم یمن و حمایت های آمریکا از نیروهای متجاوز را  ، وتو خواهد کرد ، این آخرین نقاب از چهره  شکست خورده و بی اثر آنان است که جهان شاهد آن بوده و تاکیدی بر این نکته است که ایالت متحده آمریکا ، مسبب اصلی تمام بدبختی ها  و سیه روزی های جهان اسلام می باشد .
تمامی آنچه که در سوریه ، فلسطین ، لبنان و آنچه که در عراق عزیز و یمن و بحرین اتفاق افتاده و می افتد ، تمامی آن آتشی است و جنگ افروزی ها که برای تسلط و سلطه جویی قدرت های جهانی بر ما شعله ور گشته است. در اینجا پیامی را برای تمامی آزادی خواهان و مردم شریف جهان می فرستیم که موضعی واضح و آشکاری را در برابر این همه دشمنی ها و تجاوزگری  به سرکردگی آمریکای جهان خوار و دست نشاندگان منطقه ای آنان اتخاذ نمایند.
در پایان ، می ایستم و از تمامی شما قهرمانان مقاومت در عراق ، قهرمانان حشد الشعبی ( بسیج مردمی ) ، الهام والگو می گیرم ، از شما استواری ، اصرار و پایداری برای به دست آوردن کرامت و آنچه که مایه کرامت و دست یابی به حقوق انسانی است ،  وام خواهم گرفت و به رژیم آل سعود می گویم : هرچه که در قساوت و خشونت خود بر علیه مردم بحرین و سرکوب آنان افزوده شود ، هرگز مانع دستیابی ما و ملت های آزادی خواه و شریف جهان به حقوق کامل و اساسی و پایداری و صبر آنان نخواهید شد .
ما به نصرت و پیروزی عزت مندانه خداوند که می فرماید : ( و ما از ستمگران انتقام خواهیم گرفت ) اعتقاد و اعتماد کامل داریم .
پس از ان استاد شیخ محمد القبلی ، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن و نماینده این جنبش در بغداد به ایراد سخن پرداخت :
بسم الله الرحمن الرحیم ، از همبستگی و ابراز هم دردی برادرانتان در یمن که مورد شدیدترین و ددمنشانه ترین دشمنی که تاریخ انسانیت به خود دیده است و آن چهار سال است که در معرض قتل ، تحریم و نابودی قرار گرفته اند ، تقدیر و تشکر می نمایم .
از مردم عراق و نیروهای سرزنده آنان که نماد شجاعت و وفاداری به این کشور بلند مرتبه هستند و جنبش های آزادی بخش آن که برای رسیدن به کرامت و حقوق خود تشویق و حمایت می نمایند ،  تشکر می کنم ، همچنین بیداری امت ها را برای دفع خطر و شر سلطه بیگانگان بر مقدرات ، ثروت ها و دانشی که دشمنان خواهان کنار گذاردن آنان می باشند می ستایم. از ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه که این گردهمایی را برگزار نموده تشکر و قدردانی می نمایم .
برادران و خواهران ، رژیم های آل سعود و امارات دشمنی های خود را تماما به نمایش گذاشته اند و به اسم اسلام و جهان عرب به پیروی از صهیونیست ها ، پروژه های خرابکارانه آنان را در منطقه و پنهان نمودن حقایق ملت ها را دنبال می نمایند و آنان هستند که داعش و القاعده را به وجود آورده و هزاران نفر از افراد انتحاری و تروریست را به نقاط مختلف جهان گسیل داشته اند و عراق و سوریه بیشترین ضربه را از آنها خورده است و هنگامی که رژیم سعودی ، نیروهای سپر جزیره را به وجود آوردند ، نتیجه آن چیزی جز جنایت و دشمنی برضد مردم بحرین که خواهان دستیابی به حقوق مسلم خود هستند ، به بارنیاورد .
چهار سال قبل ، به کشورم ، یمن حمله کردند و این دشمنی و تجاوز همچنان تا به امروز ادامه دارد ، این رژیم به کارگرفته شده ، دشمنی خود را بر علیه عراق و سوریه از طریق انجام رزمایش نظامی به نام ( رعد شمال ) که در مرزهای مشترک عراق و سوریه به انجام رساند ، بارها نشان داده است و پیشتر نیز بر ضد انقلاب اسلامی ایران اقداماتی چند را انجام داده و می دهد ، اما ایران در مقابل پروژه اشغالگری صهیونیست ها ایستاده و از حق و آرمان فلسطین حمایت کرده و می کند . در نشست ورشو ، آل سعود ، دوشادوش صهیونیست ها و دست نشاندگان دیگر قرار گرفتند ، تا اینکه به همگان ثابت نمایند که رژیم آل سعود روی دیگر سکه صهیونیست ها و دشمنان و مزدوران آنان هستند .اما به حمدلله علی رغم برنامه ریزی های دشمنان ، داعش در سوریه وعراق شکست خورد و حزب الله لبنان در مقابل اسرائیل همچنان ایستاده و جمهوری اسلامی ایران قدرتمند تر و پیشرفته تر از همیشه رو به جلو حرکت می نماید . ملت یمن نیز با وجود دشمنی ها ، تجاوزها و تحریم های ناجوانمردانه همچنان ، پایدار و استوار و پیروز ایستاده و ملت بحرین نیز همچنان دنباله روی خواسته های عادلانه خویش ایستاده است .
مسوولیت امروز ما در خصوص مسایل امت اسلامی بسیار سنگین است ، چراکه قابلیت پیروزی و به ثمر نشستن را دارد ، زیرا اراده ها همان اراده های آحاد ملت ها در مواجهه و مقابله با دشمنی های صهیونیست ها و کشورهای مستکبر و حاکمان جوری است که چشم دیدن نهضت های آزادی بخش و مقاومت را برای بیدارشدن در زمینه های فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و غیره را ندارند . و خداوند با بندگانش می باشد ، مادامی که بندگان نیز در حفظ دین خود در برابر دشمنان ایستاده باشند . "وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنَا فَأَوْحَى إِلَيْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِكَنَّ الظَّالِمِينَ * وَلَنُسْكِنَنَّكُمُ الْأَرْضَ مِنْ بَعْدِهِمْ ذَلِكَ لِمَنْ خَافَ مَقَامِي وَخَافَ وَعِيدِ * وَاسْتَفْتَحُوا وَخَابَ كُلُّ جَبَّارٍ عَنِيدٍ" ، و كسانى كه كافر شدند به پيامبرانشان گفتند شما را از سرزمين خودمان بيرون خواهيم كرد مگر اينكه به كيش ما بازگرديد پس پروردگارشان به آنان وحى كرد كه حتما ستمگران را هلاك خواهيم كرد * و قطعا شما را پس از ايشان در آن سرزمين سكونت‏ خواهيم داد اين براى كسى است كه از ايستادن [در محشر به هنگام حساب] در پيشگاه من بترسد و از تهديدم بيم داشته باشد * و [پيامبران از خدا] گشايش خواستند و [سرانجام] هر زورگوى لجوجى نوميد شد { آیات 13 – 15 سوره مبارکه ابراهیم }
مجددا ، از شما تشکر می کنم ، والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته .
پس از آن دبیرکل گردان های سید الشهدا ( ع) عراق ، سرتیپ ابوآلاء الولائی ، سخنان خود را با مقدمه کوتاهی بدین مضمون آغاز نمود :
در سخنرانی قبلی خود در حمایت از مردم بحرین ، هنگامی که اعلام کردم من نیز یک سرباز کوچکی هستم که تحت فرمان سید عبدالملک حوثی می باشم ، برخی از مسوولین عالی رتبه عراقی من را مورد سرزنش قرار دادند ، اما امروز آنچه که گذشت وآنچه که فراروی ما می باشد این است که ما با شهیدان و مجاهدان راه مقاومت پیمان بسته ایم که تا آخر در کنار آنان باقی خواهیم ماند .
و امروز نیز هنگامی که می خواستم  به این جلسه گرانسنگ  بیایم ، خبری را شنیدم که در آن آمده بود ، که سعودی ها ، یعنی دولت سعودی و عده از کشورهای منطقه خلیج فارس است (امارات و بحرین)  ، از دولت عراق خواسته ، که  مجاهدان ائتلاف  جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین را از عراق بیرون نمایند ، اما من به آنها می گویم ، جوانان 14 فوریه ، در پناه و حمایت مقاومت هستند و هیچ قدرتی نمی تواند آنان را از سرزمین عراق بیرون کند و کشور عراق وطن دوم آنان است .
پس از آن ایشان سخنان خود را آغاز نمود :
(والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا) صدق الله العلي العظيم
.بسم الله الرحمن الرحیم
باید این همایش خود را به یک فرصت مغتنم  و خواست فعالانه و نیروی حقیقی برای زدودن ظلم و ستمی که بر علیه دو ملت خون داده بحرین و یمن روا داشته شده تبدیل نماییم. این امر محقق نخواهد شد مگر آنان صفوف و مواضع خود را بهم پیوسته و یکسان نماییم و با ستمگران جز با زبان قدرت برخورد نماییم وگرنه روی خوش نخواهیم دید ، پس برماست تا از آن پشتیبانی و حمایت کرده تا اینکه حق با پیروزی به ما بازگردد .
از جانب شما شرکت کنندگان محترم و از این مکان ، از نیروهای به اصطلاح سپر جزیره می خواهم ، تا از سرزمین بحرین عقب نشینی نمایند ، همچنین نیروهای مزدور در یمن که به مردمان شریف در صنعاء و صعده و سایر شهرهای زخم دیده یمن حمله ور می شوند ، و هواپیماهای سعودی که نقش کشتار کودکان و زنان یمن را بازی می کنند آیا دیگر خجالت نمی کشند . ؟!
امروز ما در مقابل یک امر مهم و عجیب قرارداریم ، پس می بایست در کنار آن باقی بمانیم و برای آن چاره ای بیاندیشیم  ، و آن تلاش حکومت بحرین در دادن تابعیت به هزاران نفر از افراد غیر بومی بحرین و دادن شناسنامه و تابعیت به بیگانگان است. و آن به منظور محاصره بیشتر و تنگ نمودن عرصه برای صاحبان حقیقی این سرزمین و ساکنان اصلی آن است.
پناه دادن به قاتلان و فداییان صدام ، و عناصر امنیتی و اطلاعاتی رژیم معدوم بعث ، تابعیت دادن به هزارنفر از اتباع پاکستانی ، یمنی ، سوری که اکثرا ، گرایش های طایفه ای و مذهبی تند و مشخصی دارد چه معنایی می تواند داشته باشد ؟ این یک جنایت انسانی است ، بلکه یک جنایت جنگی بر علیه مردمان آن سرزمین است .
برادران گرامی .... اکنون می بایست زخمی که شستن آن برای ما دردناک است را باز کنیم و آن مشکل ، در کنار مردم ایستادن و حمایت از دو ملت مظلوم بحرین و یمن است. اما آنچه برای ما در اینجا مهم است ، آنست که با تمامی قدرت و ایستادگی اعلام نماییم که ما درکنار این دو ملت ضعیف قرار گرفته ایم. من واقعا خجالت می کشم ، که می بینم این دو انقلاب بزرگ با پیکرهای مجاهدان خود بدون هیچ کمک و یاری رسانی در حال آتش گرفتن است و آنان همچنان ایستادگی و پایمردی می نمایند. من اعلام می کنم درب کمک رسانی و حمایت مالی از این دو انقلاب مردم بحرین و یمن را باز می باشد . کمک کردن مالی بهترین و ساده تر است از آنکه خون و بدن تقدیم شود و آن مالی که درخواست شده است بسیار اندک می باشد، پس با یکدیگر متحد شده و انقلابی بزرگ را برای نجات از کیفر روز قیامت شکل وسامان دهیم.

14 فوریه
کد N2120060

وبگردی