آفتاب

توصیه‌های سفیر ایران برای سفر به ارمنستان در ایام نوروز

توصیه‌های سفیر ایران برای سفر به ارمنستان در ایام نوروز

با توجه به فرارسیدن نوروز باستانی و عزیمت تعداد زیادی از گردشگران ایرانی به ارمنستان و به منظور بررسی مسائل و مشکلات آژانس های توریستی و گردشگری ایرانی فعال در ارمنستان جلسه ای با حضور سجادی سفیر کشورمان در ایروان و روسای این آژانس‌ها در محل سفارت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست سید کاظم سجادی ضمن اشاره به تردد گسترده گردشگران ایرانی طی سه سال اخیر به مذاکرات صورت گرفته با مقام‌ها و مسئولین ارمنی در جهت فراهم آوردن امکانات و تسهیلات مناسب برای گردشگران ایرانی اشاره کرد و افزود: هر چند دولت ارمنستان تسهیلات مناسب و قابل قبولی برای گردشگران ایرانی فراهم نموده اما این امکانات تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی دارد.

سفیر  کشورمان در ایروان با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات ارمنستان و رویه سختگیرانه این کشور در ورود هر گونه ماده مخدر، داروهای روانگردان و داروهای کدوئین دار به کلیه گردشگران و اتباع ایرانی توصیه کرد با رعایت قوانین این کشور و پرهیز از ورود هر گونه ماده مخدر خود و اعضای خانواده را دچار گرفتاری نکنند.

سجادی با توصیه به مدیران و روسای آژانس های گردشگری ایرانی فعال در ارمنستان به آنان نیز توصیه کرد با معرفی جاذبه های گردشگری و باستانی ایران و بویژه پیشرفت های صورت گرفته در کشورمان بویژه در حوزه های پزشکی، نسبت به جذب گردشگر ارمنی اقدام نموده و زمینه های لازم برای توریسم سلامت را تبلیغ کنند.

در ادامه این دیدار روسای آژانس‌های گردشگری نیز ضمن برشمردن برخی از مشکلات و مسائل موجود در حوزه گردشگری نظیر: قیمت بالای بلیط هواپیما، مبادلات پولی و بانکی، بازرسی طولانی و معطلی مسافران در مبادی گمرگی، آگاهی بخشی به مسافرین از مبداء و ... خواهان حل این مشکلات شدند.

کد N2120031

وبگردی