آفتاب

تجهیز خودروها به زنجیرچرخ در جاده کرج - چالوس الزامی شد

تجهیز خودروها به زنجیرچرخ در جاده کرج - چالوس الزامی شد

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه استان البرز گفت: با توجه به بارش برف در جاده کرج - چالوس تجهیز خودروها به زنجیر چرخ ضروری است .

سرهنگ مسعود خانجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت بارش سنگین برف در محور کرج- چالوس و در محدوده دهانه جنوبی تونل کندوان، تردد خودروها در این محور با کندی صورت می گیرد و  ترافیک سنگین ایجاد کرده است.
وی گفت: ترافیک در محور آزاد راه تهران - کرج از پل کلاک تا مهرویلا و در ادامه از پل حسین آباد تا پل حصارک نیمه سنگین می باشد.
خانجانی اضافه کرد: همچنین بارش برف پراکنده در آزاد راه ها و محورهای ماهدشت و کمالشهر سبب لغزندگی این محورها شده است.
کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز از رانندگان خواست برای تردد در تمام محورها  ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ  از عجله و شتاب پرهیز کنند.
وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
استان البرز یک هزار و 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه و راه اصلی و فرعی دارد که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.
نیمی از جاده 160 کیلومتری کرج - چالوس درحوزه استحفاظی استان البرز قراردارد.
روزانه به طور متوسط حد‌ود 20 هزار تردد در جاده کوهستانی کرج - چالوس انجام می شود.
روز گذشته براثر ریزش کوه در محور کرج - چالوس در محدوده استان مازندران صدها خودرو در ترافیک سنگین متوقف شدند که با تلاش راهداران این مسیر بازگشایی شد.
6156/ 6155
کد N2119990

وبگردی