آفتاب

نیاز به خون به فرآورده های خونی در نوروز بیشتر می شود

نیاز به خون به فرآورده های خونی در نوروز بیشتر می شود

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و در ایام نوروز به دلیل افزایش مسافرت ها و احتمال حوادث رانندگی نسبت به دیگر ایام سال این نیاز بیشتر می شود؛ بنابراین بهتر است اهدای خون در نوروز نیز ادامه یابد.

بشیر حاجی بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام مراکز اهدای خون در همه استان های کشور در ایام نوروز پذیرای هموطنان نیک اندیش و نوع دوست برای اهدای خون هستند.
سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18 سال تمام و حداکثر سن 60 سال تمام است.
حاجی بیگی ادامه داد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند.
حاجی بیگی گفت: بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود، زمان بروز حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی است.
وی اضافه کرد: همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، نیازمند به خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی به شمار می روند.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بسیاری از دیگر بیماران، مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خون دریافت کنند.
وی ادامه داد: در سال 1397 بیش از 2 میلیون 600 هزار داوطلب در سراسر کشور برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه کننده 2 میلیون و 100هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. استان های تهران، فارس و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین میزان اهدای خون را به خود اختصاص دادند.
حاجی بیگی اعلام کرد: تمام مراکز اهدای خون در همه استان های کشور در ایام نوروز به منظور پذیرش هموطنان نوع دوست برای اهدای خون فعال هستند.
اجتمام *2181*1834
کد N2119956

وبگردی