آفتاب

پیشروی بطئی سیلاب به داخل شهر گنبد

پیشروی بطئی سیلاب به داخل شهر گنبد

گنبدکاووس - ایرنا - با طغیان رودخانه گرگانرود در برخی از مناطق حاشیه ای شهر گنبدکاووس در بخش شمالی این شهر، آب نفوذی، به صورت بطئی و بتدریج در حال پیشروی به داخل شهر است.

مشاهدات سه شنبه شب خبرنگار ایرنا در خیایان امام خمینی شمالی، حاکی از جریان یافتن محدود آب به مناطق مرکزی شهر و ورود آب به خیابان کمینه است که درست در مقابل برج تاریخی قابوس این شهر قرار دارد.
در ساعت 23:15 دقیقه امشب، تعدادی از شهروندان گنبد در تقاطع امام خمینی شمالی و خیابان کمینه شاهد جریان یافتن محدود آب ناشی از طغیان گرگانرود به این خیابان بودند.
به گفته این شهروندان، شدت نفوذ آب تا میدان یادبود گنبد که بالاتر از خیابان کمینه قرار دارد و شامل بلوار محله آخوند و از مناطق نزدیک به رودخانه گرگانرود است، بیشتر بوده و در میدان یادبود، آب به داخل تعدادی از مغازه ها نیز نفوذ کرده است.
اظهارات شهروندان حاکی از عدم امکان تردد خودروهای سواری در این بلوار به سمت شمال و خروجی شهر گنبد به دلیل بالابودن سطح آب است.
به گفته شهروندان، آب ورودی به این منطقه ناشی از طغیان رودخانه گرگانرود از محله بدلجه است که با نفوذ به بلوار ورودی گنبد در محله آخوندآباد (خیابان امام خمینی شمالی) به سمت داخل شهر در جریان است.
شهروندان گنبد از نفوذ آب به این محله و مناطق انتهایی خیابان خیام شمالی، کوچه رحمانیه، جامی شرقی و غربی نیز آرش غربی خبر می دهند.
علاوه بر این منطقه، شهروندان گنبد در مناطق انتهایی خیابان ملانفس بویژه در کوچه های فرعی این خیابان که به حریم رودخانه منتهی می شود، شاهد نفوذ آب گرگانرود بودند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در منطقه پل گدم آباد گنبد نیز آب گرگانرود به صورت محدود به خیابان های شریعتی و بعثت غربی و فقط در حد جاری شدن در سطح خیابان نفوذ کرده است.
مشاهدات سه شنبه شب خبرنگار ایرنا از سطح شهر گنبد در مناطق جنوبی و دور از رودخانه گرگانرود حاکی از جریان عادی زندگی در این مناطق بوده و بسیاری از شهروندان با روشن کردن آتش و ترقه بازی در حال برگزاری آیین های چهارشنبه اخر سال هستند.
بارش شدید باران در 48 ساعت گذشته به همراه سر ریز شدن آب سدهای گلستان و بوستان که در مناطق بالادست شهر گنبدکاووس بر روی رودخانه گرگانرود احداث شده اند، سبب پرآبی این رودخانه و در معرض سیل قرار گرفتن شهر گنبد به عنوان بزرگترین شهر شرق استان گلستان و روستاهای پایین دست این سدها شده است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنکار ایرنا، با تشریح اقدامات انجام شده برای جریان مطمئن آب گرگانرود در مسیر خود، همچون اقدام برای ایجاد کانال انحرافی، تصریح کرد: امشب بیشترین نگرانی از وقوع سیلاب وجود دارد.
عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه ورود محدود آب به بخش هایی از شهر چندان نگران کننده نیست، گفته بود: با توجه به قطع بارندگی، در صورتی که امشب وضعیت حادی پیش نیاید، انتظار می رود طغیان گرگانرود فروکش کند.
1860
کد N2119930

وبگردی