آفتاب
سخنگوی شورای صنفی نمایش:

قیمت بلیت سینما در روزهای مختلف متغیرشد

قیمت بلیت سینما در روزهای مختلف متغیرشد

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای صنفی نمایش از متغیر بودن قیمت بلیت سینماها در سال 1398 اعلام کرد.

غلامرضا فرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره آخرین تصمیمات درباره بهای بلیت سینماها، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با مسئولان سازمان سینمایی داشتیم درخواست صنوف افزایش بهای بلیت سینماها در تمام روزهای هفته بود ولی قیمت نهایی که در بخشنامه تاریخ 28 اسفندماه مصوب و ابلاغ شده برای روزهای مختلف قیمت‌های متفاوتی در سینماها تعیین شده است.
وی با اشاره به اینکه حداکثر قیمت بلیت در سینماهای مدرن در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه 13 هزار تومان است، گفت: روزهای سه‌شنبه (نیم‌بها) 9 هزار تومان و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل 18 هزار تومان خواهد بود.
سخنگوی شورای صنفی نمایش افزود: بهای بلیت سینماهای ممتاز در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه حداکثر 11هزار تومان، روزهای سه‌شنبه (نیم‌بها) 7 هزار تومان و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل 13هزار تومان است.
فرجی توضیح داد: قیمت بلیت در سینماهای درجه یک در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه حداکثر 9 هزار تومان، روزهای سه‌شنبه (نیم‌بها) 5500 هزار تومان و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل 11 هزار تومان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: قیمت بلیت در سینماهای درجه دو نیز در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه حداکثر 7 هزار تومان، روزهای سه‌شنبه (نیم‌بها) 5 هزار تومان و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل 10هزار تومان تعیین شده است.
فرجی با تاکید بر اینکه این مبالغ بدون احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده تعیین شده است، گفت: بنابراین سینماداران باید براساس قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، با اضافه کردن 9 درصد مالیات به ارزش‌افزوده اقدام کنند که به این ترتیب مثلاً قیمت بلیت 18 هزار تومانی به حدود 20 هزار تومان می‌رسد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: بهای بلیت سینما در شهرستان‌ها افزایش جداگانه نداشته به همین دلیل مالیات بر ارزش‌افزوده جداگانه باید دریافت شود.
فراهنگ ** 9246 ** 1355 **
کد N2119747

وبگردی