آفتاب

خواسته یک فرزندشهید ترور درباره شناسایی عاملان فاجعه هفتم تیر

خواسته یک فرزندشهید ترور درباره شناسایی عاملان فاجعه هفتم تیر

تهران - ایرنا - فرزند یکی از شهدای فاجعه هفتم تیر گفت: خانواده های شهدای این فاجعه امیدوار هستند مسئولان هلند و قاضی پرونده با تحقیق در خصوص پیشینه علی معتمد (محمد رضا کلاهی) گامی موثر در دفاع از حقوق بشر و تسکین آلام خانواده های آن فاجعه بزرگ و شناسایی عاملان آن بردارند و دسترسی به عدالت را پس از گذشت 37 سال تسهیل کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، فرزند شهید سید رضا پاک نژاد یکی از شهدای فاجعه هفتم تیر با حضور بر سر قبر علی معتمد در شهر المیره هلند در گفت وگو با یکی از روزنامه های آن کشور (هد پارول) افزود: این قبر یک نمونه سوء استفاده تروریسم از بستر پناهندگی است که مجرم تروریستی پس از ارتکاب فاجعه هفتم تیر 1981 در تهران، متواری و به عراق رفت و سپس بعد از چند سال به کمک صدام دیکتاتور سابق عراق به آلمان عزیمت کرده و پس از چند سال سکونت در آلمان به عنوان پناهنده به کشور هلند رفته و با عنوان جعلی، ازدواج و سال ها با همین نام دروغین در آن کشور سکونت داشته است.
فرزند شهید سید رضا پاک نژاد که عمویش سید محمد پاک نژاد نیز در این فاجعه تروریستی به شهادت رسیده است، اظهار داشت: این مجرم تروریستی پس از 34 سال زندگی مخفی در کشورهای عراق، آلمان و هلند سرانجام در دسامبر 2015 به نحو مشکوکی به قتل رسید و با همان هویت جعلی در این قبرستان در مجاورت شهر المیره دفن شد.
پاک نژاد با اشاره به نام علی معتمد بر روی سنگ قبر نیز خاطر نشان کرد: این فرآیند چند دهه زندگی مخفی و درج نام جعلی بر سنگ قبر نشان دهنده آن است که سازمان تروریستی همچنان فعال بوده و فریب ادامه دارد و این فرایند و تلاش مذبوحانه درصدد جلوگیری از روشن شدن حقیقت و پشت پرده طراحان فاجعه هفتم تیر است.
این فرزند شهید ترور تاکید کرد: خانواده شهدای هفتم تیر از همسر و فرزند آقای محمد رضا کلاهی انتظار دارند در جهت مقابله با تروریسم و حمایت از داغداران آن جنایت هولناک در تهران، نگذارند فریب ادامه یابد و در خصوص روشن شدن حقیقت به هر نحو که می توانند به عنوان یک انسان کمک کنند که نخستین قدم می تواند درج نام واقعی بر روی سنگ قبر باشد.
وی تصریح کرد: محمدرضا کلاهی صمدی اگر زنده می ماند و حقایق را بازگو می کرد، بهترین سند برای افشای پشت پرده طراحان و حامیان فاجعه هفتم تیر بود. تجربه نشان داده که سازمان های تروریستی در تمامی جنایات تلاش دارند، اعضایی فریب خورده، پس از جنایت زنده دستگیر نشده و با سیانور و یا انتحار هر گونه ردی را در افشای پشت پرده تروریسم از بین می برند.
فرزند شهید ترور ادامه داد: خانواده های شهدای هفتم تیر امیدوار هستند مسئولان قضایی هلند و قاضی پرونده با تحقیق در خصوص پیشینه محمد رضا کلاهی گامی موثر در دفاع از حقوق بشر و تسکین آلام خانواده های آن فاجعه بزرگ بردارند و دسترسی به عدالت را پس از گذشت 37 سال تسهیل کنند.
وی گفت: امروز دفاع من از شهدای هفتم تیر به عنوان دفاع یک فرزند از پدر یا عمو نیست، بلکه از فرهیختگانی است که خدمات علمی زیادی به جامعه داشتند و می توانستند برای توسعه و آبادانی کشورم بسیار مفید باشند. فرهیختگانی همچون این استاد دانشگاه با تالیف 40 کتاب و فارق التحصیل دکترای اقتصاد از دانشگاهی در آلمان از جمله آن شهدا هستند و به همین سبب فاجعه هفتم تیر علاوه بر جنایت علیه بشریت، خسارت بزرگی به پیشرفت و سربلندی کشور ایران وارد کرد.
این فرزند شهید ترور افزود: نگاه به وضعیت منطقه و جریان تروریسم از آن فاجعه تا به امروز، بهترین دلیل بر ابزاری بودن تروریسم در راستای تخریب زیر ساخت های کشورهاست و راهبردی در ادامه سیاست های استکباری سلطه گران است که در عراق، افغانستان، سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه به خوبی نمایان و قابل درک است.
وی از تمامی نخبگان، فعالان حقوق بشری و شخصیت ها و مقام های سازمان ملل خواست برنامه های عملی تضعیف این جریان خطرناک را با همکاری دولت ها و نهادهای منطقه ای دنبال کنند.
سیام**1751**1535
کد N2119708

وبگردی