آفتاب
باحضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

بهره‌برداری از 50 واگن مسافری کوپه ای، سالنی و ریل باس

بهره‌برداری از 50 واگن مسافری کوپه ای، سالنی و ریل باس

تهران-ایرنا- همزمان با 28 اسفند و در دور اول سفرهای نوروزی با حضور وزیر راه وشهر سازی، 27 دستگاه واگن مسافری، سه واگن سالنی و 20 سالن ریل باس در راه آهن تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روزسه شنبه ایرنا ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از واگن های یادشده، افزود: انتظار می رود در آینده ظرفیت و قطارهای مسافری 20 درصد افزایش پیدا کند و این تفکر و رویکرد راهبردی است که براساس استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل گسترش خواهد یافت.
وی با اشاره به افتتاح چهار پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی در دو سال گذشته از افتتاح راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز در تابستان 98 خبر داد.
وزیرراه و شهرسازی یادآور شد: زیرساخت‌های ریلی با تلاش نیروهای این بخش به خوبی توسعه یافته‌اند و باید در چارچوب بهره‌برداری مطلوب از آنها تلاش شود، از این رو همه دست‌اندرکاران درخواست می‌شود در حوزه‌های باری و مسافری سرمایه گذاری کنند.
اسلامی در باره نارضایتی کارکنان راه‌آهن نسبت به پرداخت دستمزدها و حقوق‌ها تصریح کرد: نبود تناسب درآمد و هزینه باعث شده که راه آهن نتواند به خوبی تعهدات مالی خود را انجام دهد، اما با پیگیری‌ و اقدام های انجام شده اکنون همه دستمزدها، حقوق و عیدی‌ها پرداخت شده و هیچیک از کارکنان راه آهن در این خصوص مطالبه ای ندارد.
وی افزود: انتظار می رود با سیاست های اتخاذ شده، بتوان توازن و تعادل در بخش ریلی، بار و مسافر را محقق ساخت.
وزیرراه و شهرسازی با اشاره به حادثه ای که صبح امروز برای کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی رخ داد، گفت: این حادثه هم اکنون در دست پیگیری قرار دارد و نتایج را بعد از بررسی های گروه‌های کارشناسی و انتظامی اعلام خواهد شد.
امروز یک فروند کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی به همراه محموله کانتینر خود غرق شد که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی می شود.
اسلامی از راه‌اندازی تابلوی دیجیتال سفر قطارهای ورودی و خروجی در ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داد و گفت: اطلاعات مندرج در این تابلو در سایت راه آهن نیز وجود دارد و مردم می‌توانند از موقعیت قطارها مطلع شوند.
وی یادآور شد: اپلیکشین موبایلی سامانه مزبور بزودی آماده استفاده مردم خواهد شد و یک سامانه موبایلی سازمان هواشناسی نیز به منظور اطلاع لحظه‌ای از شرایط آب و هوایی نقاط کشور از سوی این سازمان در اردیبهشت ماه در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
اسلامی گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه در حضور همه شرکت‌های ریلی و سازندگان حوزه باری و مسافری امضا شد که یک حرکت راهبردی محسوب می‌شود.
اقتصام**2078**1559
کد N2119679

وبگردی