آفتاب

خداحافظی با خالق نویسندگی ورزش، فارغ از رنگ

خداحافظی با خالق نویسندگی ورزش، فارغ از رنگ

تهران – ایرنا - ورزشگاه شهید شیرودی در واپسین روزهای سال 1397 در حالی شاهد کوچ یکی دیگر از خانواده ورزش بود که ورزش دوستان او را نه با مدال یا مقام بین المللی بلکه با قلمش در این حوزه می شناختند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبر مرگ «پرویز زاهدی» ورزشی نویس باسابقه یا به عبارتی با سابقه ترین ورزش نویس در حالی روز گذشته در فضای رسانه ای و مجازی منتشر شد که وی در چند سال گذشته با مشکلات ناشی از بیماری دست و پنجه نرم کرده است و شاهد عیادت بسیاری از مسوولان کشور بود.
از زاهدی به عنوان پایه گذار اصلی انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ایران یاد می شود که قلمش فراتر از حوزه نویسندگی ورزش و اخبار ورزشی بود. قلم شیوا، منزه در کنار دید منطقی به مسائل از قدیمی ترین ورزشی نویس ایران یک سناریو نویس به تمام معنا درست کرده بود که آثار هنری مانند سریال «امیرکبیر» به رشته تحریر درآورد.
او را از جمله نویسندگانی ورزشی به شمار می آورند که هیچگاه رو به روزنامه نگاری زرد روی نیاورد بلکه در روزنامه‌های معتبر و معروفی کیهان، اطلاعات، ایران و مجله دنیای ورزش قلم زد.
در قلم زاهدی رنگی ویژه جایی نداشت بلکه رنگ بوی نوشته های او بی رنگی بود. باور داشت که ورزشی نویس نباید درگیر مسائل رنگی شود چرا که علاقمندی به تیم خاص بر کیفیت کاری و بر اخلاق حرفه‌ای‌اش تاثیر می‌گذارد.
او برای خبره شدن در کارش ترجیح داد که به دنیای متفاوت از روزنامه نگاری داخلی کوچ کند. به همین جهت چند ماه در فرانسه ماند و به مجلات معتبری مانند فرانس فوتبال سر می زد تا با نحوه کار آنان آشنا شود.
ورزشگاه امجدیه سابق در حالی امروز شاهد رحل اقامت یکی از شناخته شده ترین خبرنگاران و عکاسان حوزه ورزش بود که مرحوم زاهدی همیشه عنوان کرد 50 سال پیش نخستین عکسش از دیدار ایران و عراق ثبت کرده است.
مراسم تشییع این پیشکسوت حوزه نویسندگی صبح امروز (سه شنبه) در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.
ورزشی**2052**9118**
کد N2119629

وبگردی