آفتاب

پخش سخنرانی‌های جدید الهی قمشه‌ای از شبکه ۴

پخش سخنرانی‌های جدید الهی قمشه‌ای از شبکه ۴

شبکه چهار سیما در نوروز ۹۸ مجموعه جدیدی از سخنرانی‌های الهی قمشه‌ای را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایلنا، شبکه چهار سیما از امشب مجموعه جدیدی از سخنرانی‌های الهی قمشه‌ای را با عنوان «جایگاه طنز در ادبیات فارسی» به روی آنتن می‌برد.

اولین قسمت از این مجموعه امشب بیست دقیقه بامداد به روی آنتن می‌رود و از اول فروردین ماه در دو باکس، بعد از پخش فیلم‌های سینمایی نوروزی، حوالی ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

همچنین برنامه «روز نو روزگار نو» که مختص به این سخنرانی‌هاست هر روز در ساعت های ۱۱ صبح، ۱۵ و ۱۷:۴۰ به صورت زنده پخش می‌شود.

«طنز»، گونه‌ای «آشنا» در ادبیات غنی فارسی است که به همت شاهد قمشه‌ای، فرزند ارشد ایشان، در قالب دو آیتم مجزای انیمیشن و همچنین سخنرانی قمشه‌ای در باب ارجاع و بیان منبع روایت، تهیه و تولید شده است که هرشب بلافاصله بعد از پخش فیلم سینمایی، روی آنتن می‌رود.

حسین الهی قمشه‌ای متولد دی ماه سال ۱۳۱۸ است که در واقع عارف، فیلسوف، ادیب، سخنران، مترجم، خطاط، شاعر و نویسنده معاصر ایرانی و همچنین در زمینه ادبیات و عرفان اسلامی فعالیت دارد. مجموعه‌ای از سخنرانی‌های وی که به زبان فارسی و انگلیسی در سازمان‌ها و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور ایراد شده به صورت نوارهای صوتی و تصویری در زمینه‌های عرفان، ادبیات و هنر به علاقمندان عرضه شده است.

مخاطبان از امشب می‌توانند به تماشای روایت‌های طنزگونه ادبیات فارسی با بیان الهی قمشه‌ای بنشینند.

کد N2119596

وبگردی