آفتاب
اندیشمند پاکستانی؛

کمال مسلمانان در گرو پیروی از راه امام علی (ع) است

کمال مسلمانان در گرو پیروی از راه امام علی (ع) است

اسلام آباد - ایرنا - کارشناس علوم دینی و اندیشمند پاکستانی گفت: امت اسلامی باید به این حقیقت تن دهد که کمال و رفاه مسلمانان در گروی پیروی از راه امیرالمومنین است زیرا علی (ع) پدر روحانی و خیرخواه اصلی امت اسلامی است.

«ثاقب اکبر» رئیس موسسه علمی-پژوهشی البصیره در اسلام آباد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضرت امام علی علیه السلام چه قبل از امامت و چه بعد از آن، درد مسلمین را می دانستند، ایشان نه تنها به فکر جامعه اسلامی بودند بلکه غیرمسلمانان نیز مورد توجه و عنایت ایشان بودند.
وی با تمجید از قرار گرفتن روز پدر مصادف با ولادت خجسته امیرالمومنین (ع)، گفت؛ نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) فرموده اند ، من و علی پدران این امت هستیم.
معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان اظهار داشت: علی (ع) مرکز روح امت اسلامی است. معنای حقیقی رسیدن به کمال مسلمانان یعنی مراجعه به علی (ع) و پیروی از آموزه های ایشان است.
وی افزود: متاسفانه امروز تهاجم فرهنگی کشورهای غربی به شدت جوامع اسلامی به ویژه نسل جوانان مسلمان را هدف قرار داده است اما رهبران اسلامی باید از آموزه های روحانی پیشوایان دینی به ویژه حضرت امام علی (ع) برای هدایت نسل جوان و حفاظت از ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه استفاده کنند.
ثاقب اکبر افزود: در قرآن نیز آمده است که خود و همراهانتان را از آتش نجات دهید. بنابراین علی (ع) راه نجات برای همه ما است به ویژه باید نسل امروز جوان را از شخصیت روحانی امام علی علیه السلام آگاه سازیم.
وی اظهار داشت: علی علیه السلام مرکز و محور علم و حقیقت است. ملل مسلمان باید روی این حقیقت تمرکز کند زیرا فقط از این طریق می تواند به کمال و هدایت دست یافت.
ثاقب اکبر می گوید: عرفا می گویند که با توجه به اینکه یکی از کنیه های علی (ع) ابوتراب است این نیز به معنای سرپرست و حق پدری ایشان بر امت اسلامی است. تراب به معنی خاک است یعنی چیزی که انسان از آن خلق شده است و با اضافه شده کلمه ابو دوباره همان معنی پدر و سرپرست بودن امیرالمومنین عیان می شود.
حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام در سیزدهم رجب سال سی ام «عام الفیل» دیده بر جهان گشود. مادر او فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب، از نخستین گروندگان به اسلام بودند. آن حضرت لقب های بسیاری دارد، از جمله: امیرالمؤمنین، ولیّ الله، اسدالله، مرتضی، وصی، حیدر، کرار، یعسوب الدین و... . کنیه های ایشان نیز ابوالحسن، ابوتراب، ابوالحسین، ابوالریحانتین است.
ولادت باسعادت مولی الموحدین، یکی از بزرگ ترین اعیاد اسلامیه. علی (ع) انسان کامل و اَبَرمردی بود که در زندگی اش کوچک ترین نقطه تاریک و ابهام وجود نداشت. به فضائل و خصائل زیبای او، حتی دشمنانش هم اذعان داشتند.
صفات امیرالمونین (ع) چنان شکوهمند است که صاحبان خرد را به تحسین و اعجاب واداشته است. شخصیت ایشان جامع اضداده و همین ویژگی موجب شد، بعضی افراد درباره او سرگردان بمانند و نتوانند عظمت وجودی و شکوه ذاتی آن حضرت را درک کنند و درباره اش به افراط و تفریط می روند.
به گفته شهریار: «نه بشر توانمش گفت، نه خدا توانمش خواند ، متحیرم چه گویم شَه مُلک لافتی را»
آساق*274**1663**
کد N2119413

وبگردی