آفتاب

در دیدار وزیر خارجه و مراجع عظام چه گذشت؟

در دیدار وزیر خارجه و مراجع عظام چه گذشت؟

وزیر امور خارجه که به قم سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود با دیگر مراجع عظام دیدار و گفتگو کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود با علما و مراجع عظام‌ تقلید در قم با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از سفر رئیس جمهور به عراق آخرین وضعیت روابط خارجی کشور را در حوزه های مختلف بویژه تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا تشریح و بر لزوم همکاری، همدلی و هم افزایی همه ارکان و نیروهای کشور با هدایت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید تاکید کرد.

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزیر امور خارجه اظهار داشت: اصول عزت، حکمت و مصلحت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است الحمدلله در سیاست خارجی برقرار است. ایشان افزود: سیاست خارجی ما از فرهنگ قرآن و اهل بیت ناشی می شود و ما بجز رژیم صهیونیستی و آمریکا با بقیه جهان باید ارتباط داشته باشیم. ارتباط با همه کشورها لازم و ضروری است اما اعتماد نباید کرد.
این مرجع تقلید بر لزوم شناساندن اسلام ناب به جهانیان تاکید کرد و افزود: اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی موضوعاتی است که دشمنان پیگیر آن هستند و وظیفه وزارت خارجه مقابله با این نقشه ها و طراحی هاست.
ایشان وزیر و کارکنان وزارت امور خارجه را کوشا و متدین خواند که برای پیشرفت اسلام و انقلاب و کشور تلاش می کنند و حوزه علیمه قم از این فکر و فرهنگ و تدین حمایت می کند.
ظریف در ادامه با آیت الله العظمی وحید خراسانی دیدار کرد. وزیر امور خارجه در این دیدار  ضمن ارائه گزارشی از سفر پربار رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، آخرین تحولات روابط و سیاست خارجی کشور را تشریح کرد.

آیت الله العظمی وحید خراسانی ضمن دعا برای همه خدمتگزاران در دولت بر لزوم داشتن روابط حسنه با کشورهای جهان و بکار گیری زبان ملایم با جهانیان تاکید کرد. ایشان ترویج اسلام و جهانی کردن فرهنگ عاشورا را مورد تاکید قرار داد.
ظریف در ادامه دیدارهای خود با آیات عظام در قم، با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کرد. در این دیدار وزیر امور خارجه ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، شرایط منطقه ای و بین المللی را تشریح کرد.
آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در این دیدار با اشاره به پیام انقلاب اسلامی افزود: سفیر ایران اسلامی باید پیام ملی، منطقه ای و بین المللی اسلام را بشناسد و معرفی کند.
ایشان افزود: ایران بسیار قدرتمند است و اگر فردوسی ای بود که حماسه این عظمت را می سرود بسیار در معرفی ایران در جهان موثر بود چون ما در سطح جهانی حرف داریم.
پس از این دیدار ظریف در جلسه شورای اداری استان قم شرکت کرد. در این جلسه وزیر امور خارجه به طور رسمی حجت الاسلام و المسلمین ربانی را به عنوان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم معرفی کرد.
ظریف سپس با آیت الله علوی بروجردی دیدار کرد. در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نیز مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر شد. وزیر امور خارجه گزارشی از سفر تاریخی رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق ارائه کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کرد. در این دیدار وزیر امور خارجه گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی بویژه در حوزه همسایگان و منطقه ارائه کرد. وزیر امور خارجه اتحاد و همدلی در کشور را لازمه عبور از مشکلات خواند و رهنمودهای علما در این زمینه را کارساز و امیدآفرین تواند.  سپس آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات وزیر امور خارجه توصیه هایی در خصوص روابط با کشورهای همسایه و مسائل جهان اسلام ارائه کرد. ایشان ضمن ابراز انزجار از حادثه تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند از ابتکار وزارت امور خارجه در پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد و آنرا ضروری خواند.

همینطور در دیدار وزیر امور خارجه با آیت الله العظمی سبحانی پس از ارائه گزارشی مبسوط توسط دکتر ظریف، ایشان ضمن قدردانی از زحمات و خدمات وزیر امور خارجه  بر ضرورت تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه بویژه با جهان اسلام تاکید کرد.

در پایان نیز محمد جواد ظریف با آیت الله العظمی شبیری زنجانی دیدار کرد. در این دیدار دکتر ظریف گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی و دستاوردهای سیاست خارجی کشور بویژه در حوزه همسایگان و سفر پر بار رئیس جمهور به عراق ارائه کرد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز در این دیدار از مجاهدات و زحمات توام با اخلاص کارگزاران نظام قدردانی کرد و آنرا نزد خداوند ماجور خواند. ایشان اتحاد مردم و توحید کلمه را رمز موفقیت ها خواند.

خبرآنلاین
کد N2119286

وبگردی