آفتاب

18هزار کانون هلال احمر در کشور فعال است

18هزار کانون هلال احمر در کشور فعال است

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: 18 هزار کانون در بخش های غنچه‌های هلال، دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، جوانان و روستاییان فعال است.

شهاب‌الدین صابونچی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از چهار هزار کانون در بخش غنچه‌های هلال، 10 هزار کانون در بخش دانش آموزی، یکهزار و 200 کانون دانشجویی، یکهزار کانون در بخش جوانان و مابقی در بخش های جوانان و روستاییان فعال است.
وی اعضای این کانون ها را یک میلیون داوطلب اعلام کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم در کنار افزایش تعداد، کیفیت و تنوع فعالیت‌ها را در کانون‌ها افزایش دهیم.
وی گفت: یکی از مهمترین طرح‌های این نهاد طرح دادرس 'دانش آموزان آماده در روزهای سخت' بوده که این طرح از هفت سال گذشته تاکنون در 10 هزار مدرسه با موفقیت در کشور در حال اجرا است.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حوزه استارت آپ هم برنامه‌هایی در دست اقدام داریم، اضافه کرد: در تلاش هستیم هرچه بیشتر گروه‌های نوجوانان و جوانان را با مفاهیم، اهداف و رویکردهای هلال‌احمر و صلیب سرخ جهانی آشنا کنیم تا بتوانند هرچه بیشتر در خدمت جامعه باشند.
به گزارش ایرنا در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 12 هزار نفر از داوطلبان بخش جوانان این جمعیت در یکهزار و 261 پست ایمنی و سلامت مستقر هستند تا بروشور آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و سایر محصولات فرهنگی را به مسافران عرضه کنند.
9918/2093
کد N2119111

وبگردی