آفتاب

14 هزار راهدار برای نوروز به جاده زدند

14 هزار راهدار برای نوروز به جاده زدند

ساری-ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تسهیل در تردد مسافران نوروزی حدود 14 هزار راهدار در سطح جاده های کشور مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح بخشی از چهارخطه محور هراز افزود: راهداران تا پایان تعطیلات نوروزی در محورهای اصلی کشور حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: رانندگان باید در سطح جاده ها با احتیاط رانندگی کنند تا بتوانند با دلخوشی و سلامت تعطیلات نوروزی را سپری کنند و سفر ایمن داشته باشند.
** پیش بینی افزایش 15 درصدی سفرهای نوروزی
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تعطیلات نوروزی سال 98 پیش بینی می شود تا آمار سفرها حدود 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد.
اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سفرهای نوروزی باید رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با اطمینان تردد داشته باشند تا مشکلی برای خود و دیگران ایجاد نکنند.
وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل در سفرها و بهره گیری از خودروهای عمومی حدود 14 هزارو 400 دستگاه اتوبوس ساماندهی کرده است.
اسلامی افزود: در تعطیلات نوروزی برای جبران بخشی از هزینه های اتوبوس نرخ بلیت حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت و پس از پایان تعطیلات نیز به نرخ قبل بر می گردد.
وی اضافه کرد: همچنین برای قطارهای مسافربری نیز نرخ بلیت ها 15 درصد افزایش دادیم و این نرخ نیز پس از پایان تعطیلات به نرخ قبلی بر می گردد.
** الکترونیکی شدن عوارض بزرگراهها
وزیر راه و شهرسازی، الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در گیت ها در بزرگراههای کشور از مهمترین راهکار برای کاهش ترافیک در این مبادی بیان کرد و گفت:سامانه پرداخت الکترونیکی از بامداد 28 اسفندماه شروع می شود.
اسلامی اظهار داشت: رانندگانی که از بزرگراهها تردد می کنند، تا پایان تعطیلات نوروزی مهلت دارند که هزینه این عوارض رابه صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
وی مزیت اصلی این طرح را تسریع در تردد و جلوگیری از اتلاف وقت برای مسافران در گیت های عوارضی بیان کرده است.
/1899/6982
کد N2119101

وبگردی