آفتاب

پزشک زنی که چهره مردمی سال شد | بار روی دوشم سنگین‌تر شده است

پزشک زنی که چهره مردمی سال شد | بار روی دوشم سنگین‌تر شده است

لعبت گرانمایه معتقد است با حضورش در جمع چهره‌های مردمی سال ۹۷، بار روی دوش او سنگین‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لعبت گرانپایه، پزشک زنان که ۵۴ هزار ویزیت و ۱۵۰۰ جراحی رایگان انجام داده، سابقه‌ برگزاری ۷۷ کارگاه آموزشی برای پیشگیری از سرطان سینه را دارد و زنان بسیاری را آگاه کرده است یکی از ۱۱ چهره مردمی برنامه «فرمول یک» است که در فهرست رای گیری مردم جایگاه سوم را تا به حال از آن خود کرده و آرا بسیاری داشته است.

او درباره تاثیرات این طرح برنامه علی ضیا به خبرآنلاین گفت: «بعد از مطرح شدن نام من، تعدادی از دوستان و همکاران، بچه‌هایی که در گروه مدد با هم هستیم، همشهریان و اقوام همه برنامه را دیدند و اظهار لطف کردند، خیلی‌ها از این طریق در گروه‌های فضای مجای اطلاع رسانی کرده بودند و همه لطف داشتند. همچنین همکارانی که در سیستان و بلوچستان افرادی را تحت پوشش دارند و واسطه هستند تا این افراد به تهران بیایند و درمانشان انجام شود بنگاه تبلیغاتی برای خود من شده بودند و به یک عالمه از گروه‌ها و افراد مختلف پیغام داده بودند. حتی پرسیده بودند اگر امتیاز کم داری ما این طرف و آن طرف تبلیغت را انجام بدهیم اما من گفتم من که اصلا هدفم رای آوردن نبوده است. همین که لیاقت داشته باشم الگوی دیگران باشم و به آن‌ها نشان بدهم می‌شود چنین کارهایی کرد برایم کافی است.»

گرانپایه ادامه داد: «به راستی راه اندازی این طرح ایده بسیار خوبی است و انتخاب خوبی بین گروه‌های مختلف شکل گرفته است. مثلا قاضی که حکم جایگزین حبس می‌دهد خیلی جالب بود یا آقای اصلانی که به معلولان کمک می‌کند. همچنین خانمی که در نقاط زلزله زده نیرو گذاشتند برایم جالب بود.»

این پزشک و متخصص زنان با بیان اینکه پس از این بار سنگین‌تری به دوش خود احساس می‌کند، از حواشی که با آن‌ها روبرو شده نیز گفت: «گاهی واکنش بعضی از همکاران به گونه‌ای منفی می‌شود و موضع می‌گیرند که لابد تو به جایی وصلی یا می‌خواهی از رانتی استفاده کنی. در حالی که از سال ۹۰ تا ۹۵ همکارانم در بیمارستان سینا خبر نداشتند من این سفرها را می‌روم.»

او تاکید کرد: «این موضوع به خاطر جو منفی که برخی رسانه‌های زرد علیه پزشکان راه انداختند هم هست. در حالی که در همه مشاغل افراد نادرستی وجود دارند و دیگران وجدانا علی رغم کاستی‌ها و تحت فشار بودن کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و حتی کار خیر و به مریض‌هایی که ندارند کمک می‌کنند.»

گرانپایه در پایان گفت: «افرادی که پزشک شده اند اما نرفتند نظام پزشکی شان را بگیرند زیاد است، خیلی ها هم نظام پزشکی شان را دریافت کرده‌اند اما طبابت نمی‌کنند و مشغله‌های دیگری دارند. آمار مهاجرت هم که بیداد می کند. همه چیز به این برمی گردد که ما جاذبه ای برای این قشر که به آن نیاز هم داریم ایجاد نکرده ایم. جوانان انگیزه آمدن به رشته پزشکی را ندارند و آن‌ها هم که آمده‌اند می‌خواهند کار را متوقف کنند و این موضوع باید آسیب شناسی شود.»

۵۷۲۴۳

کد N2118985

وبگردی