آفتاب

سامانه بارشی روی نوار شرقی، شمالی و غربی فعال خواهد بود

سامانه بارشی روی نوار شرقی، شمالی و غربی فعال خواهد بود

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز (دوشنبه ) سامانه بارشی روی نوار شرقی، شمالی و غربی کشور فعال خواهد بود و این سامانه سبب بارش باران در این مناطق و در نواحی مرتفع آن هم سبب بارش برف می شود و این مناطق با ورزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: بارش ها به تدریج از بعدازظهر امروز از مناطق غرب و جنوب شرق کشور تضعیف شده و شدت بارش ها امروز مربوط به سواحل شرق دریای خزر و همچنین شمال شرق کشور می شود.
«کبری رفیعی» اظهار کرد: این وضعیت جوی، کاهش نسبی دما را برای این مناطق به دنبال خواهد داشت و تا 5 درجه دما در این مناطق کاهش خواهد یافت، برای فردا و پس فردا (سه شنبه و چهارشنبه) هم با شدت کمتری شاهد ادامه بارش ها در نوار شمالی کشور خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی بیان داشت: روز پنجشنبه، اول فروردین ماه بارش به شرق کشور محدود می شود و روز جمعه این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.
وی ادامه داد که از بعدازظهر امروز تا چهارشنبه، نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم پیش بینی شده و دریای خزر هم طی امروز و فردا این شرایط را خواهد داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز هم برای تهران، گاهی ورزش باد شدید و همچنین بارش پراکنده خواهیم داشت و به تدریج شاهد کاهش ابر در این منطقه خواهیم بود.
وی ادامه داد: حداکثر دمای تهران امروز به 13 درجه سانتیگراد می رسد و نسبت به روز گذشته، 2 درجه کاهش پیدا می کند، حداقل دمای فردا صبح در تهران هم 2 درجه بالای صفر پیش بینی شده و نسبت به صبح امروز 2 درجه کاهش را خواهیم داشت.
وی افزود: سردترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای 3 درجه زیر صفر و زنجان در رتبه بعدی با 2 درجه زیر صفر، بودند و همچنین همدان، اردبیل و یاسوج هم دمای صفر را تجربه کردند.
رفیعی به گرم ترین مراکز استان اشاره کرد و گفت: گرم ترین مرکز استان دیروز گرگان و بوشهر با دمای حداکثر 25 درجه بالای صفر بودند و ساری و مشهد هم دمای 24 درجه بالای صفر را تجربه کردند.
علمی ** 1201 ** 1055
کد N2118485

وبگردی