آفتاب
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیمه افراد مجهول الهویه به بودجه خاص نیاز دارد

بیمه افراد مجهول الهویه به بودجه خاص نیاز دارد

رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه افراد مجهول الهویه به بودجه خاص نیاز دارد و لازم است که در سال ۹۹ بودجه‌ای خاص تحت عنوان «درمان افراد مجهول الهویه» در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه پوشش بیمه بستری افراد مجهول الهویه در سال ۹۸ افزود: امضای این تفاهم نامه به معنای پوشش بیمه افراد مجهول الهویه نیست بلکه پرداخت حمایتی در سر تخت است.

وی درباره بودجه در نظرگرفته شده برای حمایت‌های بیمه‌ای افراد مجهول الهویه نیز افزود: بودجه اختصاصی برای این منظور نداریم و فقط ردیف بودجه حمایتی مربوط به مددجویان افزایش یافته که حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

موهبتی خاطرنشان کرد: توسعه پوشش بیمه از وظایف اصلی سازمان بیمه سلامت است و تاکنون ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

رئیس سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: افراد مجهول الهویه فاقد اسناد هویتی هستند و صدور دفترچه بیمه برای آنان میسر نبود گاهی بیمارستان‌ها افراد مجهول الهویه را نمی‌پذیرفتند و گاهی که می‌پذیرفتند هزینه‌های آنان را نمی‌توانستند، پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شروع کار حمایت‌های بیمه‌ای افراد مجهول الهویه از نوزادان مجهول الهویه بود.

موهبتی اضافه کرد: با این وجود مشکل بستری افراد مجهول الهویه گروه‌های مختلفی از جمله سالمندان را در بر می‌گرفت. بنابراین نظامی طراحی شد تا بتوانیم بدون آنکه دفترچه صادر کنیم با معرفی نامه‌ای که مستقیماً از سوی ادارات بهزیستی برای بیمارستان‌ها صادر می‌شود، آنان بستری شوند.

موهبتی افزود: این معرفی نامه برای هر بار مراجعه می‌تواند صادر شود و تا سه ماه اعتبار دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی این سه ماه با کمک قوه قضائیه، اسناد هویتی برای این افراد صادر می‌شود و می‌توان برای آنان دفترچه بیمه صادر کرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: تفاهم نامه یک ساله است اما این مساله به آن معنا نیست که تمایلی به تمدید آن نداریم بلکه مشکلات بودجه‌ای وجود دارد.

کد N2117174

وبگردی