آفتاب

گروه ها، احزاب و شخصیت ها حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کردند

گروه ها، احزاب و شخصیت ها حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کردند

تهران - ایرنا - گروه ها، احزاب و شخصیت های کشوری و لشگری حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم کرده و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، شهر کرایست چرچ نیوزیلند روز گذشته – جمعه - صحنه دو حمله تروریستی با سلاح گرم و مواد منفجره به دو مسجد نور و نوود بود.
این حمله هنگام اقامه نماز جماعت، توسط «برنتون تارانت» تروریست استرالیایی انجام شد و تاکنون 50 تن کشته و 48 نفر دیگر زخمی شدند.

** بی شک جنایت وحشیانه نیوزیلند نتیجه اسلام ستیزی است
مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی به امضای آیت الله احمد جنتی این اقدام وحشیانه را محکوم و از دولت این کشور خواست با عوامل این حادثه شوم برخورد جدی کند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: بی شک این جنایت وحشیانه، نتیجه اسلام ستیزی و تحریک عده ای نژادپرست علیه مسلمانان به سردمداری برخی سران کشورهای غربی با ایدئولوژی منسوخ قرون وسطایی و تصور برتری نژادی است. در کدام دین، فرهنگ و آیین آمده است که به محل عبادت و پرستش پیروان ادیان که مکانی امن و مورد احترام است، تعرض شده و عبادت کنندگان، قتل عام شوند؟!
آیت الله جنتی در این پیام یادآور شده است: مجلس خبرگان رهبری، ضمن همدردی با مسلمانان نیوزیلند و خانواده قربانیان این حادثه دلخراش، اقدام تروریستی روز جمعه این کشور را به شدت محکوم و درباره تکرار چنین اقداماتی هشدار می دهد و از دولت نیوزیلند می خواهد با برخورد جدی با عاملان این جنایت هولناک، مانع بروز حوادث مشابه در این کشور گردد.

** جنایت نیوزیلند را می توان سقوط اخلاقی انسانی و انسانیت دانست
جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) نیز در پی این حادثه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جنایت هولناک و خشن و ضد انسانی کشتار نمازگزارن بیگناه مسلمان را در نیوزلند می توان سقوط اخلاق انسانی و انسانیت دانست.
در این بیانیه تاکید شده است: عده ای فقط بجرم اینکه مسلمانند، در مسجد، یعنی عبادتگاه خاص خودشان که در همه ادیان این مکانها مقدس و محترم شمرده می شود و بایستی از هجوم و تجاوز و دست درازی به آنها بپرهیزند، بصورتی وحشیانه به شهادت می رسند تا عده ای افراطی بدور از انسانیت نژادپرست نهایت وحشیگری خود را در قرن بیست و یکم نشان دهند و استاد خود را هم یک نژادپرست حرفه ای مثل ترامپ معرفی می کنند.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این بیانیه ضمن محکوم کردن این جنایت ابراز امیدواری کرد دنیای استکباری به خط دوگانه دیدن تروریسم پایان بخشد و ملتهای مسلمان که هم اکنون مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند دست وحدت و یکپارچگی در دست هم بگذارند و حاکمان خودخواه و بی اراده ای که راه تفرقه و نوکر بودن دشمن را می پیمایند را سلب قدرت نموده و همه با تفکر انقلابی و وحدت مسلمین، راه اصلاح و پیشرفت و تمسک به حبل الله المتین ، اسلام و قرآن را بپیمایند.

** دولت های غربی از ترویج افراطی گری و خشونت خودداری کنند.
معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت حادثه تروریستی نیوزیلند، تاکید کرد: این اقدام تروریستی نشان داد که همچنان موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی نه تنها در کشورهای غربی فعال بوده، بلکه در کشورهای تحت سیطره فرهنگ غرب نیز افراطیون اسلام ستیز در انجام جنایت های خود آزادی عمل دارند.
در این بیانیه تصریح شده است: در این حادثه دهشتناک، سیاسیون و رسانه های غربی که به گسترش اسلام هراسی دامن می زنند، به اندازه عاملان این حملات، مقصر و جنایتکار هستند. امروز رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی مروج اسلام هراسی بوده و تروریسم افراطی مورد نظر دولت های استکباری را بازتولید می کنند.
این خبر در حال تکمیل است
سیام**9314**1535
کد N2117037

وبگردی