آفتاب
با مدیریت مصرف منابع در سال ۹۷؛

نظام مدیریت سبز در وزارت ارتباطات محقق شد

نظام مدیریت سبز در وزارت ارتباطات محقق شد

وزارت ارتباطات اعلام کرد که با مدیریت مصرف منابع در سال ۹۷، «نظام مدیریت سبز» در این وزارتخانه محقق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاهین جعفرپور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای نظام مدیریت سبز در این وزارتخانه گفت: همه برنامه‌های تدوین شده سال جاری در این حوزه اجرایی شده است.

وی با اشاره به اقدامات دبیرخانه تبیین نظام مدیریت سبز گفت: رویکرد اساسی مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات که دبیرخانه این نظام نیز محسوب می‌شود، حرکت از نهادسازی به نهادینه سازی در حوزه مدیریت سبز محسوب می‌شود و در همین راستا برای هماهنگی بیشتر و تحکیم حلقه‌های اتصال بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات، سند راهبری نظام مدیریت سبز تهیه و راهبردهای ۱۲ گانه آن تدوین شد.

جعفرپور با تاکید بر اینکه مطابق با این سند، آموزش و فرهنگ‌سازی لازم نیز در دستور کار قرار گرفت، با اشاره به تشکیل ۱۱ کمیته نظام سبز در ستاد وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های وابسته، ادامه داد: بر همین اساس هر دستگاهی در وزارت ارتباطات نظام مدیریت سبز را می‌شناسد و بر مبنای آن تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تاکید کرد: معاونت توسعه مدیریت وزارت ارتباطات، متولی نظام مدیریت سبز در دستگاه‌ها است که با تشکیل کارگروه‌های تخصصی پنجگانه و حضور نمایندگان دستگاه‌ها در این کارگروه‌ها و مبادله تجارب بین آنها به نظام گزارش دهی عملکرد یکسان رسیدیم.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به وجود «شبکه همراهان سبز» در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در این شبکه از ظرفیت کسانی که علاقمند به این موضوع هستند و به صورت خودجوش فعالیت‌هایی داشتند، در قالب طرح‌های مطالعاتی استفاده می‌شود.

جعفرپور اضافه کرد: یکی از نتایج این هم افزایی شکل گرفته در مجموعه وزارت ارتباطات، همکاری در مصرف برق در تابستان جاری بوده و به همین دلیل وزارت نیرو نیز از وزیر ارتباطات تقدیر کرده است.

کد N2116852

وبگردی