آفتاب

فاجعه حلبچه روزی سیاه در تاریخ جنایت‌های رژیم بعثی صدام است

فاجعه حلبچه روزی سیاه در تاریخ جنایت‌های رژیم بعثی صدام است

نخست وزیر عراق امروز- شنبه- تأکید کرد که جنایت کشتار جمعی حلبچه روز سیاهی در تاریخ جنایت‌های رژیم بعثی صدام علیه مردم کُرد بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز فاجعه حلبچه را به یاد می‌آوریم، حافظه ما حامل دردهای فراموش نشدنی و زخم‌های عمیقی است که از توحش دیکاتوری رژیم بعث به جای مانده و او خود به حمله شیمیائی و کشتار جمعی مردم این منطقه اعتراف کرد. این روز، به عنوان روز سیاه دیگری در تاریخ جنایت‌های صدام،‌ دیکتاتور رژیم بعثی علیه مردم کرد ثبت شده است. 

وی در این بیانیه افزود: «حلبچه همچنان رمز ایثار و فداکاری باقی بوده و خواهد ماند و بر اعمال وحشیانه این رژیم گواهی می‌دهد، اما باعث افتخار است که تمام مردم عراق از هر طیفی پس از این فاجعه، منسجم‌تر، مقتدرتر و با عزم راسخ‌تر مقابل دشمن ظاهر می‌شوند». 

در ادامه این بیانیه آمده است که برای شهدای حلبچه مقامی رفیع و جاویدان و برای خانواده‌ها و بازماندگانشان صبر و آرامش از خداوند طلب می‌کنیم و به ملت کُرد نیز در سالروز این فاجعه دردناک تسلیت و تعزیت عرض کرده و یاد فداکاری‌های بزرگ آنها را در کنار دیگر شهدای راه آزادی و دموکراسی زنده نگه می‌داریم.

بر اساس این گزارش، ۱۶ مارس مصادف با سی و یکمین سالگرد حمله شیمیائی رژیم بعثی عراق به شهر حلبچه در سال ۱۹۸۸ میلادی است.  

کد N2116786

وبگردی