آفتاب

صالحی امیری: رسانه یکی از ارکان توسعه ورزش قهرمانی است

صالحی امیری: رسانه یکی از ارکان توسعه ورزش قهرمانی است

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزش دارای چهار رکن و رسانه یکی از ارکان توسعه ورزش قهرمانی است، گفت: در این راه خبرنگاران خط مقدم این مهم هستند.

به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری روز شنبه اظهارداشت: انسجام و وحدت یکی از مهمترین اتفاق های امسال است که با پرهیز از حاشیه تلاش شد به این نقطه برسیم. آنچه که ورزش در سال های گذشته از آن آسیب دید همین حاشیه ها بود.
رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: تدوین برنامه راهبردی برای یک دهه کمیته المپیک یکی از برنامه هایی بود که امسال در هیات اجرایی تصویب شد.
صالحی رویکرد فرهنگی در ورزش قهرمانی را از دیگر برنامه های امسال کمیته المپیک عنوان کرد و افزود: در واقع تلاش شد تا در کنار مدال قهرمانی به کسب نشان پهلوانی توجه شود.
همچنین رئیس نهاد بین المللی ورزش عنوان کرد: اجتماعی کردن ورزش از موضوعات مهمی است که باید به این مهم توجه شود و این هدف را در برنامه راهبردی این کمیته در دستور کار قرار دادیم.
صالحی امیری درباره تلاش این نهاد در تقویت دیپلماسی ورزشی توضیح داد: طی یکسال اخیر بیش از 30 دیدار با مقامات ارشد ورزشی کشورهای مختلف داشتیم تا بتوانیم فضای کسب کرسی ها را تقویت کنیم و برای این هدف تلاش می کنیم.
رئیس ان او سی ادامه داد: سرلوحه کارمان شفافیت و اعتماد است که تلاش شد در این مسیر عملکرد و فعالیت های این نهاد را با همکاری رسانه ها اعلام کنیم.
صالحی امیری این را اضافه کرد که رسانه حلقه واسط نظام و افکار عمومی است و باید در برابر رسانه ها پاسخگو باشیم.
رئیس هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به حضور ایران در بازی های آسیایی و المپیک جوانان آرژانتین گریزی زد و گفت: مجموعه تحولات ورزش قهرمانی در حال جهش است که نتیجه نهایی آن را در سال 99 خواهیم دید.
صالحی امیری درباره تدوین تاریخ شفاهی ایران در ورزش هم پرداخت و گفت: حدود 100 طرح در این برنامه تدوین شده است.
وی به آغاز فعالیت موزه ملی ورزش در بهار 98 اشاره کرد و افزود: تمام سوابقی که در ورزش ایران وجود دارد در حال جمع آوری است و این موزه برای کشور است.
رئیس کمیته المپیک به فعال سازی 17 کمیسیون تخصصی این نهاد اشاره کرد و افزود که بیش از 150 عضو هم دارد و نتایج این کمیسیونها در هیات اجرایی مطرح می شود. فعالیت این کمیسیونها در سال 98 توسعه خواهد گرفت.
وی آموزش را روش اصلی در ورزش عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به این مهم آکادمی ملی المپیک را فعال کردیم تا با بهره مندی ورزشکاران بتوانیم کاروان کیفی را اعزام کنیم.
عضو هیات رئیسه شورای المپیک آسیا گفت که بدون پیشکسوتان ورزش ایران ابتر است آنها ولی نعمتان ماهستند و باید از توان و تجربه آنها بهره جست.
ورزشی **9250**9128**9118**
کد N2116779

وبگردی