آفتاب
با رونمایی از پوستر؛

کشاورز پیام روز ملی هنرهای نمایشی را امضاء کرد

کشاورز پیام روز ملی هنرهای نمایشی را امضاء کرد

تهران - ایرنا - پیام روز ملی هنرهای نمایشی با حضور مسئولان این حوزه در منزل «محمدعلی کشاورز»، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون امضاء شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی در دیدار با محمدعلی کشاورز، پیام خود به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی را امضاء کرد.
در این ملاقات پوستر روز ملی هنرهای نمایشی در سال 98 نیز توسط این هنرمند نام آشنای کشور رونمایی شد.
در این دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با جویا شدن احوال استاد کشاورز، گفت: هرچقدر زمان می‌گذرد ما بیشتر متوجه می‌شویم که چقدر به حضور، انرژی، لبخند و توصیه‌های امثال شما هنرمندان نیازمند هستیم.
شهرام کرمی ادامه داد: نسل شما بزرگواران به هنرهای نمایشی ایران غنا و هویت بخشیده و این بنا مدیون ستون‌های محمکی است که امثال شما پی‌ریزی کرده اند.
وی همچنین به ثبت روز ملی هنرهای نمایشی از سال 96 در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و افزود: همانطور که اطلاع دارید هفتم فروردین با 27 مارس برابر است و از سال 1961 در تقویم میلادی به عنوان روز جهانی تئاتر شناخته می‌شود.
او ادامه داد: چند سالی است که تلاش شده این روز با مولفه‌های ملی و ایرانی پاس داشته شود ازاین رو افتخار ما است که پیام روز ملی هنرهای نمایشی در سال 1398 از سوی فردی چون شما برای خانواده تئاتر صادر شده است.
مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که نوروز 98 آغازی برای اتفاقات خوب در عرصه تئاتر باشد.
درادامه این دیدار محمدعلی کشاورز نیز با ابراز خرسندی از ثبت روز ملی هنرهای نمایشی، گفت: باید اینگونه اتفاق‌ها را به فال نیک گرفت‌ تا تئاتر به مردم بیشتر نزدیک شود.
این هنرمند پیشکسوت کشور تاکید کرد: امروز تئاتر در سراسر ایران باید با نگاه شکوفای جوانان، بالنده و پویا شود.
او افزود: نخستین توصیه ام به بچه‌هایی که به خانواده تئاتر می‌پیوندند نجابت داشتن است، مسئله دوم مطالعه درست و خوب ادبیات این مملکت است. نکته دیگر این است که باید جای جای مملکت‌شان را ببینند و بشناسند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند.
بازیگر سریال پدر سالار ادامه داد: ما نباید صرفاً به کسانی که پیش از این بوده‌اند بسنده کنیم، باید جوانان دست به قلم را دید و از آن‌ها خواست که از مسائل مختلف انسانی سخن بگویند. بچه‌های جوانی که تئاتر کار می‌کنند به هنر این مملکت بدهکارند و باید نویسندگانی خوب، بازیگرانی خوب، کارگردانانی خوب و طراحانی خوب باشند چون منبعی غنی از ادبیات در دسترس‌شان است که می‌توانند به مدد آن، مردم را به سالن‌های تئاتر بکشانند. مطمئن باشند اگر این گونه تلاش و کوشش کنند دولت هم به آن‌ها کمک خواهد کرد.
در این ملاقات که به بهانه امضای پیام روز ملی هنرهای نمایشی و رونمایی از پوستر این رویداد اتفاق افتاد، حمید نیلی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز حضور داشت.

** روزملی هنرهای نمایشی در یک نگاه

به گزارش ایرنا، امروز خوشبختانه به همت جوانان پرشور و هنرمندان راستین کشورمان هنر نمایش سربلند، سر از تاریخ این هنر در آورده و آنچه را که نسل های پیشین کاشته اند با پایبندی به فرهنگ ملی و بکارگیری دانش و فنون هنری به خوبی درو می کنند و خاک صحنه از تن پیشینیان می روبند.
هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است تا هنرمندان تئاتر بدانند با همه انسان های جهان در ارتباط هستند.
هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یکی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز می نویسد.
پیام روز ملی هنرهای نمایشی نیز هر سال توسط یک هنرمند پیشکسوت این عرصه نوشته و امضا می شود. جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر پیام سال 97 را نوشت.
سال گذشته، علی نصیریان دیگر هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشت.
پیام روز جهانی تئاتر در سال 2018 اما متفاوت از سال قبل بود و موسسه بین المللی تئاتر به جای یک پیام، پنج پیام را از نقاط مختلف جهان به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر کرد.
«رم گوپال بجاج» از هند، «مایا زبیب» از لبنان،‌ «سایمون مک‌برنی» از انگلیس، «سابینا برمَن» از مکزیک و «ویر ویر لایکینگ» از ساحل عاج، پنج هنرمندی بودند که به مناسبت روز جهانی تئاتر پیام های جداگانه دادند.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **
کد N2116114

وبگردی