آفتاب
معاون حقوقی وزارت ارشاد:

10درصد درآمد بلیت فروشی اجراهای صحنه ای به خزانه تخصیص یافت

10درصد درآمد بلیت فروشی اجراهای صحنه ای به خزانه تخصیص یافت

سمنان- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون پرداخت ١٠ درصد از درآمد بلیت فروشی اجراهای صحنه ای (کنسرت) در کلان شهرها به حساب خزانه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر کاراندیش مروستی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین اختتامیه فیلم و عکس استان سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش شهر سمنان به خبرنگاران ابراز داشت: پیش بینی ها حاکیست از محل اجرایی شدن قانون واریز سهم 10 درصدی از درآمد فروش بلیت کنسرت ها به خزانه حدود یک هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال اعتبار به وزارت ارشاد تزریق شود.
وی ادامه داد: با تزریق درآمد حاصل از دریافت سهمی از فروش بلیت کنسرت ها در کلان شهرها وضعیت فرهنگ و هنر با این افزایش اعتبار بهبود می یابد.
وی ادامه داد: قیمت هر بلیت در کلان شهرها از حدود 650 هزار تا 2 میلیون ریال است و دریافت سهمی از این درآمد و اختصاص آن به شهرستان ها موجب حل بسیاری از مشکلات می شود تا صرف رسیدگی به امور مجتمع های فرهنگی- هنری و تعمیر و تجهیز این مراکز و ساماندهی فعالیت های فرهنگی هنری شود.
کار اندیش مروستی با بیان این که حدود ٣٦٠ شهرستان غیر مرکز استان در کشور وجود دارد اضافه کرد: رسیدگی به امور شهرستان ها غیر مرکز استان ها و در نظر گرفتن اعتبارهای قابل توجه شهرستان ها هدف تصویب قانون دریافت 10 درصد درآمد فروش بلیت کنسرت در کلان شهرهاست.

** افزایش 20 درصدی بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال آینده بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 20 افزایش می یابد، گفت: سرجمع اعتبارهای این وزارتخانه در سال آینده یک هزار و ١١٥ میلیارد ریال افزوده شده است.
وی ادامه داد: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار ردیف عمده افزایش دارد و از سرجمع اعتبارهای در نظر گرفته شده برای این وزارتخانه ٤٠٠ میلیارد ریال به اعتبارهای ردیف اصلی وزارتخانه، ٥٥٠ میلیارد ریال به حوزه نشر و مطبوعات، ٢٠٠ میلیارد ریال به امور سینما و ٢٥ میلیارد ریال به اعتبارهای پژوهشگاه فرهنگ و هنر افزایش یافته است.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: این افزایش به رغم مشکلات اعتباری سال ٩٨ صورت گرفته است و این افزایش به سرجمع اعتبارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ١٤ هزار میلیارد ریال است افزوده شد.

**تکمیل طرح های با بیش از 90 درصد پیشرفت اولویت وزارت ارشاد
کاراندیش مروستی اظهار داشت: تکمیل طرح های با بیش از 90 درصد پیشرفت از اولویت ها و سیاست های این وزارت خانه برای تکمیل طرح های نیمه تمام است.
به گفته وی تکمیل تالارهای مرکزی در مراکز استان ها از اولویت های این وزارتخانه است.
معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هشت طرح در اولویت تکمیل شدن است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمجموع ٣٠٠ طرح نیمه تمام دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف شرکت در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس و نیز جشن انتشار پنج هزارمین شماره روزنامه پیام استان به سمنان سفر کرده است.
به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس ، برترین ها و پیشکسوتان این عرصه در استان سمنان تجلیل شدند.
7342/7408
کد N2116035

وبگردی