آفتاب

وزیر اسبق فرهنگ: رییس جمهوری با عزت وارد عراق شد

وزیر اسبق فرهنگ: رییس جمهوری با عزت وارد عراق شد

تهران- ایرنا- وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شکوه و اقتدار ایران زمانی خود را نشان داد که رییس جمهوری کشورمان در روز روشن، با عزت، اعتماد به نفس و با یک هیات بلند پایه وارد عراق شده و با استقبال فاخر و سطح بالای مقامات عراقی مواجه می شود

محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به اینکه ترامپ گفته است در منطقه 7 میلیارد دلار هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: ما بسیار کمتر هزینه کردیم و نتایج لبیشتری به دست آوردیم. اکنون ترامپ در منطقه خلیج فارس نفوذ، اقتدار و عظمت دارد یا جمهوری اسلامی ایران؟ ترامپ با ترس و نگرانی شبانه به عراق سفر می کند و بدون اینکه با مقامات رسمی عراقی دیدار کند مخفیانه آنجا را ترک می کند.
حسینی ادامه داد: ما در منطقه سربلند هستیم، حزب الله خودش با دشمنانش می جنگد، حشدالشعبی نیرویی مردمی است که در عراق عزت و افتخار آفریدند ولی تحت آموزه های مقام معظم رهبری، فرماندهی سردار سلیمانی و سیاست ورزی مسئولان ما هستند، این از دستاوردهای انقلاب است.
وی در ادامه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را نقشه راه دهه پنجم انقلاب نامید و افزود: چهار دهه از انقلاب را پشت سر گذاشتیم، تا کنون موانع و چالش های زیادی فراروی ملت ما بوده است و توانستند بر این موانع و مشکلات فائق آیند، در این راه دستاوردهای فراوانی هم داشتیم ولی در میانه راه هستیم و تا رسیدن به اهداف و آرمان های راستین انقلاب راه طولانی در پیش داریم.
حسینی اضافه کرد: از تجربیات چهار دهه گذشته باید به بهترین وجه استفاده کنیم، نقاط قوت را تقویت و در موارد و موضاعاتی که خطا و اشتباه داشتیم آنها را تصحیح کنیم. همانگونه که در بیانیه گام دوم، رهبری خیلی واقع بینانه و منصفانه به ادامه راه انقلاب در دهه پنجم انقلاب پرداخته اند، مسئولان و مردم باید در آن مسیر حرکت کنند.
وی ادامه داد: اینکه باید در حوزه علم وفناوری در منطقه برتر باشیم و در موضوع اقتصاد تلاش های بیشتری صورت بگیرد، بحث عدالت مسئله ای محوری و اساسی است که اگر می خواهیم اعتماد و همراهی مردم ادامه دار و مستمر باشد باید فاصله طبقاتی کم شده و با فساد مبارزه جدی و واقعی صورت بگیرد، از پیام های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث ارتقا بینش جامعه از نظر رهبری اشاره کرده و اظهار داشت: مردم ما طی این 40 سال دشمنان نظام اسلامی، آمریکا و غرب را به خوبی شناخته اند. اگر شناخت مردم نبود، دشمنان مردم و نظام ما با شگردها، تبلیغات و جنگ روانی می توانستند به ما آسیب بزنند.
حسینی یادآور شد: آمریکا و غرب توانستند با فشار اقتصادی خیلی از دولت ها را ساقط کنند، اگر نتوانستند خلل و آسیبی به ساختار های نظام و کشور بزنند دلیلش مقاومت، هوشیاری، شناخت و انتخاب درست مردم و پشتیبانی آنها از نظام بوده است. علی رغم آنکه مردم در فشار اقتصادی هستند در 22 بهمن نشان دادند تحلیل درستی از مسایل جهانی و داخلی دارند.
وی ادامه داد: رسانه های جمعی بخصوص صدا و سیما باید تلاش کنند که سطح آگاهی مردم افزایش پیدا کرده و مواردی را که مقام معظم رهبری تبین کردند را سرلوحه کار و عمل خود قرار دهند و فصل جدیدی را در زنگی سیاسی خود در دهه پنجم انقلاب آغاز کنیم.
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رهبری فرمودند آرمان بزرگ انقلاب تمدن نوین اسلامی است که اگر قرار است شکل بگیرد الزاماتی دارد که باید به آن توجه کرد، اینکه چرا بعد از چهل سال به اهداف و آرمان های انقلاب به طور کامل نرسیدیم دلیلش این است که چهل سال زمان زیادی است ولی کافی نیست و تا رسیدن به مقصود راه طولانی و پر فراز و نشیبی در پیش داریم.
وی اضافه کرد: طی چهار دهه گذشته کارهای زیادی انجام پذیرفته ولی تا دستیابی به شاخص های تمدن اسلامی مد نظر رهبری فاصله داریم. تمدن اسلامی که در صدر اسلام شکل گرفت، نقطه اوج آن در قرن های چهارم و پنجم بود و علما و دانشمندان زیادی از جمله ابن سینا و دیگران در آن مقطع ظهور کردند.
حسینی اظهار کرد: رهبری به ظرفیت های دست نخورده ای که در کشور داریم نیز پرداخته اند، ما باید استفاده کنیم تا بتوانیم از جهات سخت افزاری و نرم افزاری آن تمدن را شکل دهیم لذا چهل سال زمان زیادی برای دستیابی به این آرمانها نیست.
سیام*1744*
کد N2115918

وبگردی