آفتاب
گزارش ایرنا از فروش فیلم‌های در حال اکران؛

تَب سَرد گیشه در انتظار اکران نوروز

تَب سَرد گیشه در انتظار اکران نوروز

تهران- ایرنا- فروش فیلم‌های در حال اکران طی هفته‌های اخیر چنگی به دل نمی زند و امیدها را به گرم شدن تب پرده نقره‌ای با اکران نوروزی موکول کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، روزهای پایانی سال و تب نه چندان داغ گیشه سینماها، از انتظار مخاطبان هنر هفتم برای اسامی فیلم های اکران نوروز حکایت دارد تا در نخستین گام موسوم به اکران نوروزی از ثمره تلاش یکساله سینمای ایران رونمایی شود.
هر چند از یک ماه پیش بحث اکران نوروزی داغ شده و از 22 فیلم نامزد شده به 12 فیلم رسیده و هفت فیلم نوروزی مشخص شده اند؛ هنوز باید منتظر بمانیم و ببینیم این آثار می توانند مخاطب را به سالن های تاریک و پرده روشن بکشانند یا خیر.
اما این روزها هر قدر سینما مخاطب کمتری داشته؛ آثار بیشتری اکران شده است و تقریبا در شلوغ ترین زمان اکران فیلم های سینمایی به سر می بریم؛ طوری که طی یک ماه اخیر نزدیک به 13 فیلم جدید در سینماهای سراسر کشور اکران شده است.
در تازه ترین بررسی فروش فیلم های در حال اکران نیز باز هم آثار جدید اکران شده توفیق چندانی در گیشه نداشته اند و مثلا فیلم سینمایی «بهشت گمشده» ساخته حمید سلیمیان با بازی هنرمندانی چون فرامرز قریبیان، افشین هاشمی، افسانه پاکرو، متین ستوده، محمدهادی قمیشی، رویا شریف و کاوه خداشناس در دومین هفته فروش نیز بیش از 10 میلیون تومان نفروخته تا در مجموع دو هفته 22 میلیون تومان فروش کند.
این فیلم که در خلاصه داستانش آمده: «عیسی برای یافتن راه نجات آیدا، سفری را در قصه ای پرماجرا آغاز می کند...» حالا در رده پانزدهم پرفروش های هفته قرار دارد.
فیلم سینمایی «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور نیز وضعیتی بهتر از دیگر آثار تازه اکران شده ندارد و بعد از دو هفته اکران با 200 هزار تومان فروش ناکام ترین اثر اکران امسال سینمای ایران است.
این فیلم با بازی ناصر بابائیان، عبدالله زواره و بهار معروفی، داستانی درباره فردای «جنگ» و افرادی‌ است که در یک روستا زندگی می کنند و حالا در رده بیست و چهارم پُرفروش های هفته قرار گرفته است.
فیلم «قرارمون پارک شهر» ساخته فلورا سام نیز وضعیتی بهتر از این دو فیلم ندارد و بعد از چهار هفته اکران بیشتر از 20 میلیون تومان نفروخته است.
سه فیلم سینمایی «ماموریت غیرممکن» ساخته یعقوب غفاری، «سوء تفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی نیز بعد از 4 هفته اکران به ترتیب 348 میلیون تومان، 256 میلیون تومان و 76 میلیون تومان فروخته اند و در رده های هفتم، هشتم و دوازدهم پُرفروش‌ها جا دارند.
اما در بررسی فیلم های پُرفروش هفته همچنان فیلم سینمایی «آشغال‌ های دوست داشتنی» نسبت به دیگر آثار در صدر پرفروش های هفته قرار دارد.
این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن امیریوسفی بعد از شش سال رنگ پرده نقره‌ای را دیده است و در چهارمین هفته اکران خود 452 میلیون تومان فروخته است.
فیلم سینمایی «آشغال‌ های دوست داشتنی» که حالا سینماهای حوزه هنری از اکران آن سر باز زده اند، بعد از 4 هفته نمایش در 103 سالن سینما در مجموع 3 میلیارد و 53 میلیون تومان فروخته است.
در این فیلم هنرمندانی چون شیرین یزدان‌ بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «آشغال‌ های دوست داشتنی» آمده: «منیر» پیرزنی است که تمام اعضای خانواده اش در یک قرن اخیر تاریخ ایران، درگیر مبارزات سیاسی بوده‌اند و حالا او با چالشی بزرگ درباره اتفاقات سال 88 مواجه شده است.
اما فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی که اکران آن را باید به دو بخش قبل و بعد از جشنواره فیلم فجر تقسیم کرد، این هفته با فروش 386 میلیون تومانی در رده دوم پرفروش‌های هفته قرار گرفته است.
این فیلم در مجموع هفت هفته نمایش در 98 سالن سینما، فروش 4 میلیارد و 122 میلیون تومان را تجربه کرده است.
فیلم سینمایی «پارادایس» درباره طلبه ‌ای جوان و دوست اوست که در اینستاگرام با دختری آلمانی آشنا می‌ شوند و برای دیدن او راهی آلمان می‌ شوند.
جواد عزتی، مهران رجبی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری و بیتا عطشانی از ایران و الیویا بورکات، ماتیاس متس، کلاتسیدا روبرت و کاترین فولوس از کشور آلمان تیم بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.
فیلم سینمایی «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی نیز این هفته با 266 میلیون تومان فروش به رده سوم پرفروش‌های هفته رسیده است.
این فیلم به تهیه کنندگی مجید مطلبی بعد از 4 هفته نمایش در 98 سالن سینما در مجموع نیز به فروش یک میلیارد و 377 میلیون تومانی رسیده است.
در این فیلم پربازیگر هنرمندانی چون امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند، همایون ارشادی، کیانا دریابک، علیرضا دیلمی، عبدالله احسانی، بشیر اصلانیان، نیما ابراهیمی، مارال بالایی، داود سلیمانی، مینا سلیمی، نازنین رادپی، آرش شریفی، هستی سبحانی‌زاده، تورج الوند و رضا دودانگه بازی می کنند.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «هت تریک» آمده است: فرزاد یه تن لشه که نمی‌دونی با مشت بزنی تو دهنش یا بغلش کنی. زنش و دوست فابریکش کیوان، تنها کسایی هستن که می‌تونن تحملش کنن. یه شب بعد از مهمونی، میخوان دسته جمعی برگردن خونه، ولی کسی نمیدونه این دفعه فرزاد چه گندی زده.
فیلم سینمایی «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی نیز بعد از 4 هفته نمایش در 94 سالن سینما فروشی بهتر از 185 میلیون تومان نداشته است.
این فیلم به تهیه‌کنندگی مهرداد فرید در مجموع نیز اقبال چندانی در گیشه نداشته و فروش یک میلیارد و 12 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
در این فیلم هنرمندانی چون نورگل یشیلچای، فرهاد اصلانی، لیلا زارع، لیلا موسوی، محرم زینالزاده، میثم پویانفر، علی اکبر جعفری، هوشنگ رادی پور و منظر لشگری ایفای نقش می‌کنند.
فیلم سینمایی «جن زیبا» درباره «یدالله» است که یک سال از درگذشت همسرش می‌گذرد. او حالا غمگین شب ‌ها در خانه بزرگ و قدیمی ‌اش تنهاست تا این که اتفاق جدیدی برایش رخ می‌دهد.
فیلم سینمایی «تخته گاز» نیز بر خلاف اسمش فروشی کاملاً آرام داشته و این هفته نیز بهتر از 151 میلیون تومان نفروخته است.
این فیلم به کارگردانی محمد آهنگرانی و تهیه کنندگی مشترک سیدمحسن جاهد و مسعود تکیه در مجموع 9 هفته نمایش در 110 سالن سینما 2 میلیارد و 288 میلیون تومان فروخته است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سلیمان» قطار خنده را به قصد اثبات مرد بودنش در خانواده و جامعه تخته گاز می‌راند، زیرا به هزار و یک دلیل زیر سوال قرار دارد و خود او خود نیز به این امر واقف شده و درصدد رفع نواقص خود برآمده است. در این بین فضای شاد و مفرحی را برای مخاطبان به ارمغان می آورد و در این مسیر فراز و نشیب هایی را پشت سر می‌گذارد و در ایستگاه‌ های مختلف خنده توقفی می ‌کند.
سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ، نفیسه روشن و امیرعلی تکیه بازیگران فیلم سینمایی «تخته گاز» هستند.
فراهنگ**9246**3009**9157
کد N2115127

وبگردی