آفتاب
سخنگوی سپاه:

محاصره دشمنان را با انعکاس صحیح واقعیت‌ها در هم بشکنیم

محاصره دشمنان را با انعکاس صحیح واقعیت‌ها در هم بشکنیم

رشت- ایرنا- سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: لازم است با انعکاس صحیح واقعیت های جامعه به نسل جوان و نیز دیگر اقشار، انحصار دشمنان نظام را در هم بشکنیم.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در اولین همایش تجلیل از خبرنگاران (گزارشگران) گیلانی دفاع مقدس در رشت با اشاره به این که جمعیت 35 میلیون نفری ابتدای انقلاب کشورمان امروز به بیش از 80 میلیون نفر رسیده است، اظهار کرد: 50 میلیون نفر از افرادی که در این کشور زندگی می کنند دوران مبارزه با نظام ستمشاهی را به یاد نمی آورند.
وی تصریح کرد: بسیاری از افراد در دوران دفاع مقدس، هجمه سراسری دشمنان این نظام نوپا را برای درهم پیچیدن طومار انقلاب اسلامی هرگز ندیده و لمس نکرده اند و آنچه را از انقلاب و دفاع مقدس می دانند، گفته ها و شنیده هایی است که توسط بازماندگان و یا دیگران بیان شده است.
سردار رمضان شریف خاطرنشان کرد: انقلاب تحت استراتژی هدفمند دشمنان برای نادیده گرفتن موفقیت ها، پیشرفت ها و برجسته سازی ناکامی ها و به رخ کشیدن ناکارآمدی هاست ولی به گواه شاهدان عینی، جایگاه و عظمت جمهوری اسلامی در طول چهل سال گذشته بیانگر رشد در همه زمینه ها از جمله عمران، آبادانی، سازندگی، سطح سواد، دانش و عرصه های فرهنگی و فناوری هاست.
وی ادامه داد: اقتدار امروز و انگیزه ملت ما برای دفاع از آرمان ها، قابل انکار نیست و دشمن هر آنچه را داشته به میدان آورده است تا به انقلاب ضربه بزند و امروز دست دشمن از هر زمان دیگری خالی تر است؛ نه داعش، نه طالبان، نه منافقان و سلطنت طلب ها آبرو و حیثیتی نزد ملت ایران ندارند.
سردار رمضان شریف با یادآوری اینکه وظیفه رسانه ها نه غلو کردن بلکه به تصویر کشاندن واقعیت ها و ارائه تصویری واقعی به نسل امروز است، گفتمان انقلاب اسلامی را برگرفته از قرآن کریم، اهل بیت و تعالیم پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: محتوای پیام ما قدرتمند است چراکه در دنیای امروز مستحکم تر، متقن تر و به فطرت انسانی نزدیک تر نداریم و در محتوای پیام، منحصربفرد هستیم.
وی ادامه داد: داعش در کنار همه خرابی هایی که به بار آورد، چهره دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) را نزد افکار عمومی به صورت وارونه جلوه داد چراکه با شعارهایی که در سر بریدن انسان های بی گناه در جلوی دوربین ها می دادند، ظلم بزرگی به پیامبر مهربانی (ص) کردند.
سردار رمضان شریف تصریح کرد: امروز کشور ما در معرض تهاجمی سازمان یافته است که تلاش می کند از همه گونه های رسانه ای در تصویر سازی از انقلاب، رهبری و ملت ایران، آنچه را خود می خواهد ادامه دهد و ما در این سوی میدان، وظیفه داریم همچون شهدای گرانقدر از انقلاب دفاع کنیم.
وی افزود: نیاز امروز ما، همت رسانه ای است تا با همان انسجام، قدرت ، اخلاص، ایثار و با هوش و سرشاری که داریم، به مقابله با حربه های دشمنان برخیزیم.
سخنگوی سپاه تجزیه و تحلیل پیام ها و ارتقای سواد رسانه ای جامعه را ضروری خواند و گفت: افکارعمومی باید متوجه پیام هایی که با هدفمندی های خاص منتشر می شوند، باشد چراکه امپریالیسم رسانه ای ظلم خود را حق، انصاف و عدل و در سویی دیگر یاری رساندن به مظلومان را توسعه طلبی ، توسعه قلمرو و سرزمین القاء می کند.
وی اضافه کرد: برخی رسانه ها امروز فرصت سوال کردن را از افکار عمومی گرفته اند و با سرعت عملی که دارند، اجازه فکر به چیزی دیگر و تجزیه و تحلیل را به مخاطبانشان نمی دهند و برای آنان جهت تعیین می کنند از این رو نیازمند ارتقاء سواد رسانه ای در جامعه هستیم.
سردار رمضان شریف با اشاره به وجود تفاوت گفتمان در موضوعات سیاسی گفت: دشمنان درباره موضوعاتی که در همه کشورها جاری است، بلافاصله فضای دوقطبی، هیجانی و احساسی در کشور ما رقم می زنند ولی بدانند که دشمن امروز دستش به جایی بند نیست.
وی حضور رئیس جمهوری در عراق را از الطاف خداوند و برکت خون شهدا دانست و با یادآوری آرزوی شهدا مبنی بر باز شدن راه کربلای معلی گفت: رسانه ها رسالت سنگینی دارند و باید واقعیت ها را منعکس کنند تا محاصره دشمن در هم شکند.
در پایان این مراسم از چهار خبرنگار و گزارشگر گیلانی دفاع مقدس تجلیل و از کتاب دوربین خاکی و مستند شهدای حرم دفاع مقدس ویژه فضای مجازی رونمایی شد.
امروز ( چهارشنبه) 22 اسفندماه مصادف با روز بزرگداشت شهداست؛ استان گیلان در دوران دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.
7296/2007
کد N2114915

وبگردی