آفتاب
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای:

الکامپ 25 با شعار آینده بهتر و محورهای جدید برگزار می شود

الکامپ 25 با شعار آینده بهتر و محورهای جدید برگزار می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به رشد دو برابری صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در چهار سال آینده گفت: الکامپ 25 با شعار آینده بهتر، محورهای جدید و اختصاص 6 سالن به استارتاپ ها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، صبح چهارشنبه مانند هر سال نشست خبری پایان سال نظام صنفی رایانه ای کشور با حضور «باقر اثنی عشری» رئیس و «محمدرضا حدادی» سخنگوی این سازمان برگزار شد.
اثنی عشری در این نشست در مورد نمایشگاه الکامپ 25 به عنوان رویداد مهم حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: الکامپ 98، از 27 تا 31 تیر سال آینده برگزار می شود. در الکامپ 98 یک محور جدید تحت عنوان «الکامپ جابز» برای اشتغال و کاریابی دانش آموختگان آی تی وجود دارد؛ تا بتوانیم برای این افراد موقعیت کاری ایجاد و افراد ماهر را به کسب و کارها وصل کنیم.
وی افزود: همچنین بخش «الکامپ ترندز» برای پرداختن به فناوری های جدید؛ مانند بیگ دیتا (کلان داده)، بلاک چین (فناوری زنجیره بلوکی) و نظایر آن در الکامپ 98 طراحی شده است.
وی با اشاره به انتخاب شعار «آینده بهتر» برای این نمایشگاه ادامه داد: این شعار را برای امید بخشیدن به کسب و کارهای اینترنتی در الکامپ 25 در نظر گرفته ایم.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای افزود: سالن استارتاپ ها در الکامپ 25، به 6 سالن رسیده است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارد از کشورهای همسایه برای حضور در این نمایشگاه دعوت کند تا بهتر برگزار شود.
وی همچنین در ارائه توضیح برای فعالیت های سال گذشته سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: در یک سال اخیر موفق شدیم برنامه راهبردی خود را تنظیم کنیم، سازمان در یک دهه اول فعالیت خود نقش صنفی و دفاع از منافع صنف را داشته و در دهه دوم که از سه چهار سال قبل آغاز شده، به ماموریت خود که ساماندهی بازار است وارد شده ایم.

**تدوین سند برنامه تحول سازمان نظام صنفی رایانه ای
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در بحرانی که برای کسب و کارها وجود دارد، بتوانیم بازار را برای این قشر دو برابر کنیم. روز گذشته سند برنامه تحول سازمان با عنوان «بیستون» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی رونمایی شد.
اثنی عشری در مورد برنامه تحول بیستون توضیح داد: محورهای اصلی این سند به بحران های اقتصادی برمی گردد. با وجود اینکه تمام صنایع درگیر این مشکل بودند؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات 17درصد رشد کرده است. هدف ما این است که بتوانیم ظرف چهار سال آینده سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات را دو برابر کنیم و معتقدیم این رشد باعث افزایش رفاه مردم خواهد شد.
وی در خصوص مسائل گمرکی و تبادلات ارزی اعضای صنف نظام رایانه ای گفت: برخی مشکلات وجود دارند که حل آن کمی پیچیده است، قسمتی از آنها را برطرف کرده ایم؛ اما مسائل کلان تری در خصوص نرخ ارز و کسری منابع دولت، بدهی دولت به بخش خصوصی، انتقال پول به خارج از کشور برای واردات کالا وجود دارد که باید در سطح کلان برای آن راه حل پیدا کرد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای افزود: به جز مقطع کوتاهی در فروردین 97 کسی نتوانست در حوزه آی تی ارز 4200 تومانی بگیرد.

***آمارهای دقیق از صنعت فناوری اطلاعات و اطلاعات نداریم
سخنگوی سازمان نظام صنفی نیز در این نشست گفت: محور اصلی ما دو برابر کردن بازار ارزش افزوده است، یکی از چالش های گذشته ما نداشتن آمارهای دقیق از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بین آمارهای رسمی و غیر رسمی تناقض زیادی وجود دارد.
حدادی افزود: تلاش می کنیم بازار صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را گسترش دهیم و برنامه هایی؛ مانند همکاری با شهرداری ها، دولت الکترونیک و توسعه بازارهای جاری شرکت ها را در دستور کار داریم.
وی در خصوص جایگاه سازمان در حوزه فناوری اطلاعات بین استان و شهر تهران گفت: اکنون زمان مناسبی برای رقابت کردن و رفع مسائل قانونی نیست، هدف سازمان این است که با تمام تشکل ها همکاری کند و در همین راستا جلسات زیادی با اتاق اصناف و تعاون داشته ایم، همیشه دست همکاری داده ایم و فضای ما فضای رقابت نیست.
حدادی افزود: در انتخابات اتاق اصناف و تعاون نیز سازمان سعی کرد تعداد اعضای فناوری اطلاعات و ارتباطات را بالا ببرد که موفق شد، خط قرمز سازمان این است که جلوی کسب و کارهای اقتصادی گرفته نشود.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای همچنین در مورد تعداد مجوز برای کسب و کارها و سختی هایی که در این مسیر وجود دارد گفت: تعداد مجوزها مشکل نیست. فروشگاه ها از اتحادیه فناوران و کسب و کارهای اینترنتی از اتحادیه کشوری فضای مجازی مجوز دریافت می کنند و مانند قبل ماجرا پیچیده نیست. جلسات زیادی با نهادهای مسئول برگزار کرده ایم تا مجوزها یکپارچه صادر شوند؛ اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.
وی افزود: در یک سال گذشته فضای همکاری بین تشکل ها وجود داشته که می توان از افزایش اعضای فناوری اطلاعات در اتاق بازرگانی تهران به عنوان نمونه یاد کرد، با بقیه تشکل ها نیز در حال همکاری هستیم تا مساله کسب و کارهای نوپا حل شود.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تاکید کرد: عضویت در سازمان نظام صنفی داوطلبانه است و خودخواسته به عضویت سازمان درآمده اند. شرکت ها و کسب و کارها اگر احساس کنند منافع شان در سازمان تامین می شوند به عضویت در می آیند.
در حال آماده کردن یک پنجره کامل برای انجام مسائل مربوط به کسب و کارها هستیم تا مسائل پیش روی شان تسهیل شود.
علمی9207**9157
کد N2114826

وبگردی