آفتاب
مدیرآزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه پیکاردی فرانسه :

توانمندی محققان ایرانی در حوزه‌های علوم شناختی چشمگیر است

توانمندی محققان ایرانی در حوزه‌های علوم شناختی چشمگیر است

تهران- ایرنا- مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه «پیکاردی ژول ورن» فرانسه، توانمندی و دانش استادان، محققان و متخصصان ایرانی در حوزه‌های علوم شناختی و درمان بیماری ها با استفاده از شیوه های علمی را چشمگیر خواند.

به گزارش شامگاه سه شنبه گروه علمی ایرنا از ستاد علوم و فناوری های شناختی، پروفسور فابریس والیوس fabrice wallois که به منظور رایزنی درباره راههای توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه علمی و پژوهشی به کشورمان سفر کرده است، بر انتقال تجارب و یافته های تحقیقاتی میان استادان، نخبگان و متخصصان ایرانی و فرانسوی و نیز توسعه همکاری ها ی مشترک میان مراکز علمی و تخصصی دو کشور تاکید کرد.
وی تصریح کرد: ایجاد شبکه ارتباطی تحقیقاتی فرانسه با مراکز علمی ایران ضروری است و این امر به توسعه و گسترش همکاری های دو جانبه در حوزه‌های علوم شناختی میان دو کشور منجر می شود.
استاد دانشگاه پیکاردی فرانسه ایجاد شبکه های همکاری مشترک را زمینه ساز تقویت و گسترش ارتباطات میان استادان، پژوهشگران و نخبگان ایرانی و فرانسوی دانست و با اعلام آمادگی این دانشگاه برای تحقق این امر، خواستار گسترش اجرای پروژه های تحقیقاتی و کلینیکی در حوزه های اختلالات شناختی به ویژه در میان کودکان شد.
وی همچنین پیرامون آینده همکاری های علمی بین دو کشور ایران و فرانسه به ویژه در حوزه های علوم شناختی گفت: توانمندی ها و دانش مختصصان ایرانی در زمینه های علوم شناختی و درمان بیماری ها با استفاده از شیوه های علمی بیانگر رشد دانش علمی در ایران است.
پروفسور فابریس والیوس همچنین تاکید کرد: شناسایی نقاط قوت همکاری های مشترک، تقویت روابط متقابل علمی و انتقال تجارب و یافته های علمی، فرصت های جدیدی را برای تعمیق همکاری های مشترک میان ایران و فرانسه به وجود می آورد و اجرای پروژه های مشترک زمینه ساز همکاری های جدید دو کشور خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ستاد علوم شناختی به عنوان متولی و ایفاگر رشد و ارتقای دانش علوم شناختی در ایران می تواند نقش ارزنده ای در امر هدایت و توسعه همکاری های علمی و تحقیقاتی میان ایران، فرانسه و همچنین در سطح اروپا ایفا کند.
علمی ** 1836 ** 1055
کد N2114258

وبگردی