آفتاب
طی 2 سال گذشته؛

25 کانون انتشار بوی نامطبوع در جنوب پایتخت ساماندهی شد

25 کانون انتشار بوی نامطبوع در جنوب پایتخت ساماندهی شد

شهرری- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: 25 کانون بوی نامطبوع در جنوب تهران و مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) طی 2 سال گذشته ساماندهی شد.

کیومرث کلانتری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای آلاینده زیست محیطی جنوب پایتخت در اسلامشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کانون ها که عمدتا واحدهای کشتارگاهی، لبنی و دامداری هستند در پنج شهرستان ری، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان و تهران مستقرند.
وی تصریح کرد: ساخت تصفیه خانه این مراکز انتشار بوی نامطبوع در مراحل پایانی قرار دارد.
کلانتری ادامه داد: ساماندهی سه کانون فاضلاب شهری اسلامشهر، مجتمع دامپروری دام گستر با 24 هزار راس دام و مجتمع دفع زباله آراد کوه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: روند احداث تصفیه خانه های جنوب غرب استان تهران به رغم تلاش های وزارت نیرو به کندی پیش می رود به طوری که تاکنون نیم مدول از سه مدول تصفیه خانه اسلامشهر و واوان راه اندازی شده است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: هم اکنون فاضلاب 120 هزار نفر از جمعیت 600 هزار نفری اسلامشهر و واوان تصفیه می شود و انتظار می رود تا وزارت نیرو با اختصاص اعتبار مناسب سرعت احداث این تصفیه خانه را در سال آینده افزایش دهد.
وی یادآور شد: هم اکنون روان آب ها و فاضلاب شهری اسلامشهر به وسیله هفت نهر به حاشیه اتوبان تهران ـ قم هدایت می شود و این فاضلاب ها تبدیل به باتلاقی در حاشیه اتوبان و انتشار بوی نامطبوع در فصول گرم سال می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به نبود مدیریت و بازچرخانی پساب ها اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو باید با همکاری جهاد کشاورزی، واحدهای صنعتی فرودگاه امام خمینی (ره) را در خصوص بازچرخانی پساب برنامه ریزی کند.
وی در ادامه به دفع زباله در مجتمع پردازش آراد کوه کهریزک بعنوان یکی از کانون های اصلی تولید بوی نامطبوع در جنوب پایتخت اشاره کرد و گفت: روزانه 9 هزار تن پسماند شهر تهران به صورت سنتی دفع می شود که به هیچ عنوان مورد تایید سازمان محیط زیست نیست.
کلانتری یادآور شد: دفتر ریاست جمهوری طی نامه ای به شهرداری تهران با جدیت تمام به دنبال جابجایی مجتمع آراد کوه به محل دیگری است و در حال بررسی انتقال این مجتمع هستیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه به همراه استاندار تهران و جمعی از مسئولان محلی و استانی از محل تصفیه خانه واحدهای صنعتی مستقر در جنوب غرب استان تهران برای پیگیری طرح های رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کردند.
3218/6003
کد N2114092

وبگردی