آفتاب

برخی افتخار می کنند که در پی فیلترینگ نیستند

برخی افتخار می کنند که در پی فیلترینگ نیستند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان تاکید کرد: دشمنان دین و فرهنگ، نعره زنان و رجزخوانان در حال تازیدن به همه هستی این مردمند، ولی دولتمرد ما به این افتخار می‌کند که دستش هرگز روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌الاسلام و المسلمین کلانتری طی سخنانی در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، با تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشت. امروز دشمنان به خوبی دریافته‌‌اند که این نظام مستحکم و مردمی با کودتا و جنگ نظامی از بین نمی‌رود و از این رو، بر دو محور اقتصاد و فرهنگ متمرکز شده‌‌‌اند و در محور فرهنگ هم بیشترین تلاش دشمن، مدیریت فضای مجازی و هدایت شبکه‌‌های اجتماعی است؛ شبکه‌‌‌هایی که با همه توان و با بیشترین قدرت کیان و موجودیت ایران و اسلام را نشانه گرفته‌اند؛ ولی با کمال تاسف از مسئولان امر و دولتمردان چیزی جز انفعال و عدم تدبیر و نبود عزم و گاه کارشکنی در مقابله با این جنگ همه جانبه دیده نمی‌‌شود.

وی افزود: دشمنان دین و فرهنگ، نعره زنان و رجزخوانان در حال تازیدن به همه هستی این مردمند ولی دولتمرد ما به این افتخار می‌‌کند که دستش هرگز روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت یا این شعار تبلیغاتی و احساسی و بی پایه را سر می‌‌‌دهد که در این کشور هستند کسانی که با علم و پیشرفت و فناوری مخالفند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: هیچکس در این کشور با اصل رسانه‌‌های مجازی مخالف نیست و احدی منکر خدمات و فواید این رسانه‌‌‌ها نیست. آنچه مورد مخالفت شدید متدینان و در رأس همه مراجع عظام است، ولنگاری و سپردن مدیریت این فضا به دشمنان است و آنچه مورد سوال جدی است آن است که چرا دولت و به خصوص وزارت ارتباطات در این همه سال اهتمام جدی به راه‌‌‌اندازی پیام‌‌رسان‌های بومی نداشته است؟ چرا دولتمردانی که سوگند خورده‌‌‌اند حافظ دین و نگهبان ارزش‌‌های الهی باشند، در این مورد کاری نمی‌‌‌کنند؟ آیا آثار مخرب و خانمان برانداز این فضا را نمی‌‌‌بینند؟

کلانتری ادامه داد: آیا ورود فرهنگ منحط غرب به درون خانواده‌‌‌ها، افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و موارد مشابه، چیز کمی است؟ آیا انتشار محتواهای الحادی و اهانت و فحاشی و جسارت به خدا و پیامبر و ائمه و توهین به مراجع عظام قابل اغماض است؟ آیا می‌‌‌‌توان به اشاعه فحشا و ترویج منکرات و بر تبلیغ مواد مخدر و مشروبات الکلی چشم فروبست؟ آیا می توان افزایش میزان اعتیاد و تبلیغ و ترویج کالاهای قاچاق را نادیده گرفت؟ آیا اخلال در وحدت و وفاق ملی، ضدیت با قانون اساسی، مخالفت با استقلال و تمامیت ارضی کشور، تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، القای بدبینی و ناامیدی نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام اسلامی، تبلیغ و معرفی گروه‌ها و احزاب غیرقانونی، انتشار اسناد و اطلاعات طبقه‌‌بندی شده، تحریک به اغتشاش و فتنه‌‌گری و اخلال در نظام اقتصادی کشور، جرم‌‌های کوچکی هستند؟

وی با طرح این پرسش که چطور مسئولان از افزایش ۱۴۰ درصدی جرایم فضای مجازی و رایانه‌‌‌ای یا از افزایش ۳۰۰ درصدی کلاهبرداری‌‌‌های رایانه‌‌‌ای اطلاع دارند و در بومی‌‌‌سازی و مدیریت این فضا، اهمال یا کارشکنی می‌‌کنند؟، تصریح کرد: با کمال تأسف و درد برخی از مسئولان به جای حل مشکلات این عرصه، سیاسی‌‌کاری می‌‌کنند و به هدف تأثیردر انتخابات آتی، خود را مخالف فیلترینگ و رقیب را طرفدار آن معرفی می‌‌‌کنند و به منظور جلب آراء احتمالی، جامعه را به سوی دو قطبی شدن پیش می‌‌برند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان اضافه کرد: بارها گفته شده کشور چین که در آن جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر زندگی می کنند و تعداد کاربران فضای مجازی آن بیش از کل جمعیت اروپا و بیش از ۱۱ برابر کل جمعیت ایران است، هم فضای مجازی خود را به خوبی مدیریت نموده و هم موتورهای جستجوگر ملی و داخلی را جایگزین موتورهای خارجی کرده است.

کلانتری یادآور شد: غرب‌‌گرایان و غرب‌‌‌باوران ما خوب می‌‌دانند کشورهایی مانند سوئد، کانادا و کره جنوبی که خود را نمادهای مردم‌‌سالاری و آزادی بیان می‌‌دانند، گسترده‌‌‌ترین میزان فیلترینگ اینترنت را اعمال می‌‌کنند. آنان به خوبی واقفند که فرانسه مدعی حقوق بشر، شدیدترین نظارت‌‌های حکومتی را بر فضای سایبری دارد و می‌‌دانند که بزرگترین مرکز کنترل اینترنت جهان در انگستان قرار دارد.

کد N2113905

وبگردی