آفتاب
رئیس انجمن رادیولوژی ایران:

مراکز رادیولوژی در مرز ورشکستگی قرار دارند

مراکز رادیولوژی در مرز ورشکستگی قرار دارند

تهران- ایرنا- رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: مراکز رادیولوژی کشور به دلیل مسائل اقتصادی و افزایش قیمت ارز رو به ورشکستگی هستند و بزرگترین چالش کنونی آنها تلاش برای بقا است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا از انجمن رادیولوژی، جلال جلال شکوهی روز سه شنبه افزود: تامین تجهیزات رادیولوژی به دلیل نبود نظارت های لازم در حوزه تخصیص ارز دولتی با برخی بن‌بست‌ها مواجه شده و به تبع آن راه‌اندازی مراکز رادیولوژی جدید بسیار کاهش یافته و به صفر نزدیک شده است.
وی گفت: خرید تجهیزات برای مراکز رادیولوژی با برخی بن‌بست‌ها مواجه شده و ارز دولتی تنها به برخی موارد در محدوده زمانی خاص اختصاص یافته بود که آن نیز به علت نبود نظارت نتوانست قیمت تجهیزات و مواد مصرفی رادیولوژی را کنترل کند.
جلال شکوهی ادامه داد: بنابراین نیازمند نظارت وزارت بهداشت و بانک مرکزی هستیم تا معلوم شود ارز دولتی اختصاص یافته به تجهیزات رادیولوژی در نیم سال اول سال 1397 کجا و چگونه هزینه شده است.
رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه با مشکلات اقتصادی کنونی نه تنها در سال جدید راه‌اندازی مراکز رادیولوژی جدید بسیار کاهش یافته است، افزود: مراکز موجود نیز با ضرر ورشکستگی مواجه شده‌اند.
جلال‌شکوهی گفت: با شرایط پیش آمده تنها افزایش تعرفه‌ها با مقادیر جزئی چندان مشکل مراکز رادیولوژی را رفع نمی‌کند و باید در کنار این مسئله ارز لازم برای تجهیزات و وسایل مورد نیاز تأمین شود.
سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران و هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری ایران با محورهای حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری در زنان و مامایی، تصویربرداری آنکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی و تصویربرداری هیبریدی سوم تا ششم اردیبهشت 98 در مرکز همایش های بین المللی برج میلا برگزار می شود.
اجتمام*9022*1834
کد N2113811

وبگردی