آفتاب
مدیرعامل ایرنا:

کاهش سن مدیریتی و استفاده از ظرفیت بانوان اولویت ایرنا است

کاهش سن مدیریتی و استفاده از ظرفیت بانوان اولویت ایرنا است

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، کاهش سن مدیریتی و استفاده از ظرفیت بانوان در رده های مدیریتی را از رویکردهای جدی ایرنا برشمرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدضیاء هاشمی در آیین تجلیل از بازنشستگان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) همزمان با نشست فصلی با کارکنان این خبرگزاری با اشاره بر شعار ایرنا اظهار داشت: افزون بر ارتقای کارآمدی، افزایش تاثیرگذاری را در برنامه راهبردی ایرنا مد نظر قرار دادیم.
وی با تاکید بر تحقق این اهداف از مسیر همدلی، صمیمیت، اعتماد و مشارکت ادامه داد: روش های خشک اداری در سازمان های هوشمندی چون ایرنا جوابگو نیست.
مدیرعامل ایرنا با اشاره به افزایش مخاطبان ایرنا افزود: مخاطبان ایرنا در مقایسه با اردیبهشت و خرداد 97 سه برابر و در بعضی بازه های زمانی چهار برابر افزایش یافته اند و این افزایش مخاطب به سایت اصلی ایرنا محدود نمی شود.
وی ادامه داد: ایرنا امروز در زمینه های متفاوتی فعال است که شامل ایرنا 24 یا تلویزیون ایرناست، بعضی از محصولات خبری ایرنا 24 به دلیل بازنشر در فضای مجازی تا 20 میلیون بار بازدید شده است. ایرنا پلاس نیز که با همدلی و همراهی اتاق خبر ایرنا کار تحلیلی انجام می دهد، مخاطبان خود را دارد.
به گفته هاشمی سرویس های خبری مختلف سایت اصلی از طریق خلاقیت و شجاعت، روند روبه رشدی را طی کرده اند.

***اثرگذاری بر نخبگان باید افزایش یابد
وی بر ضرورت افزایش مخاطب و ارتقای کارآمدی ایرنا در سال 98 تاکید کرد و افزود: کیفیت مهم تر از کمیت است و میزان اثرگذاری ما بر نخبگان سیاسی و اجتماعی باید در سال 98 بیشتر شود.
وی با اشاره به بهره گیری از هم ظرفیت های ایرنا اظهار داشت: باید از ظرفیت های فنی، مالی، منابع انسانی و ظرفیت همکاران فعلی و پیشین بازنشسته و بانوان استفاده کنیم.
هاشمی تصریح کرد: همکاران خواهر باید در ایرنا در موقعیت های مدیریتی حضوری جدی تر داشته باشند، همانطور که چند روز گذشته شاهد حضور اولین مدیر کل استان ها از میان بانوان در ایرنا بودیم به زودی یکی دیگر از همکاران خواهر نیز در جمع مدیران ارشد ایرنا اضافه می شود.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای قانون به عنوان فصل مشترک در ایرنا گفت: ما در چهارچوب قوانین و ضوابط قانونی کار می کنیم، اگر این امر موجب دلخوری، گلایه یا انتشار مطلبی در رسانه ای شود و نقد وارد باشد از آن استفاده می کنیم اما از بیت المال بذل و بخشش نمی کنیم.
هاشمی با تاکید بر تداوم حرکت ایرنای 85 ساله اظهار داشت: یکی از ظرفیت های ایرنا هویت سازمانی است که باید از آن به عنوان نقطه اشتراک تعبیر کرد. هویت سازمانی مرزهای سازمان را در مقابل دیگران روشن تر و همدلی را افزایش می دهد.
هاشمی بر ضرورت تکریم همکاران بازنشسته و تعامل دوسویه با آنان برای استفاده از خدمات و در اختیارقرار دادن ظرفیت های آنان شد.

***امضای تفاهم نامه اصلاح ساختار اداری با سازمان امور استخدامی
معاون توسعه مدیریت و پشیتبانی پیشین ایرنا نیز در این مراسم با تاکید بر نقش رسانه ها در آرام سازی فضای جامعه اظهار داشت: سازوکار جامعه باید در سال آینده طوری باشد که به رغم رساندن صدای مردم به گوش مسئولان در آرام کردن جامعه نیز موثر باشند و به وظایف خود عمل کنند.
مهدی شفیعی با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با سازمان امور استخدامی افزود: بر اساس این تفاهم نامه ایرنا تکالیفی برعهده دارد که شامل کاهش سن مدیران و واگذاری 30 درصد جایگاه های مدیریتی به بانوان است.
مهدی شفیعی افزود: این تفاهم نامه بخش های دیگری نیز دارد که متناسب با برنامه راهبردی سازمان ایرنا باید به آن عمل شود.
وی همچنین گزارشی از اقدامات این مدیریت برای بهبود وضعیت رفاهی خبرنگاران ایرنا داد. در این مراسم از بازنشستگان سال گذشته ایرنا تقدیر شد.
فراهنگ**9157**9053
کد N2112945

وبگردی