آفتاب

دختر شانزده ساله خواهان قصاص قاتل مادر شد

دختر شانزده ساله خواهان قصاص قاتل مادر شد

کارگر تاسیساتی که پس از مصرف شیشه در دعوا سر قیمت تعمیر رادیاتور زن جوان را خفه کرده بود دیروز پای میز محاکمه ایستاد و ابراز پشیمانی کرد .

به گزارش آفتاب، بهمن ماه سال ۹۶ به پلیس خبر رسید زن جوانی به نام فهیمه در خانه اش در غرب تهران خفه شده است. پلیس به خانه مورد نظر رفت و باجنازه زن جوان روبه‌رو شد .

شواهد نشان می‌داد این زن در حال بازسازی خانه اش بود که در غیاب سه فرزندش قربانی جنایتی خاموش شد. پلیس به بررسی پرداخت و در نخستین گام از تحقیقات به کارگر تاسیساتی که قرار بود خانه این زن را بازسازی کند مشکوک شد .مرد 40 ساله به نام مصطفی به مکان نامعلومی گریخته بود تا اینکه یک ماه بعد پلیس رد وی را یافت و او را دستگیر کرد. مصطفی به قتل در توهم شیشه اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت. وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و از طرف رییس قوه قضاییه و به نمایندگی از طرف دو پسر صغیر قربانی تقاضای دیه را مطرح کرد. اما دختر ۱۶ ساله مقتول روبروی قضات ایستاد و گفت: من برای قاتل مادرم قصاص می‌خواهم و حاضرم تفاضل دیه را نیز بپردازم.

سپس مصطفی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت : کارگر تاسیساتی بودم . زن جوان از طریق آگهی روزنامه با من تماس گرفت تا برای نصب رادیاتور به خانه اش بروم .او در حال بازسازی خانه اش بود که به آنجا رفتم و پس از بررسی رادیاتور گفتم هزینه نصب آن ۳ میلیون تومان می‌شود . آن روز با هم قرارداد بستیم .صبح روز بعد وقتی به آنجا رفتم تا کارم را شروع کنم چند کابینت در گوشه اتاق قرار داشت .زن جوان گفت خواهرش کابینت ها را از شهرستان برای او فرستاده و چند قطعه از کابینت ها را نیاز ندارد .قرار شد کابینت های اضافی را در ازای 500هزار تومان باخودم ببرم و او در عوض دو و نیم میلیون تومان به من دستمزد بدهد.

این متهم گفت: تعمیر رادیاتور را نیمه انجام داده بودم که روز سوم در غیاب فرزندانش به آنجا رفتم تا کار را تمام کنم اما او یک باره گفت منصرف شده و از من خواست تا خانه اش را ترک کنم .او می‌گفت دیگر نیازی به نصب رادیاتور ندارد. من که آن روز شیشه کشیده بودم و حالت طبیعی نداشتم. به همین خاطر در اوج عصبانیت روسری زن جوان را دور گردنش پیچیدم و او را خفه کردم. وقتی به خودم آمدم که زن جوان دیگر نفس نمی‌کشید .آن موقع شیلنگ گاز را باز گذاشتم و از خانه فرار کردم ولی پلیس یک ماه بعد  من را پیدا کرد.

وی در حالیکه سرش را پایین انداخته بود گفت: من نمی دانم چرا زن بی‌گناه را کشتم. در توهم شیشه بودم که دست به چنین کاری زدم و حالا خیلی پشیمانم.من دختری همسن و سال دختر مقتول دارم و از اولیای دم تقاضا دارم مرا به خاطر دخترم ببخشند و از مرگ نجات دهند .

وی درباره سابقه کیفری که در پرونده‌اش داشت نیز گفت: چند سال پیش در دانشگاه امیرکبیر کابل سرقت کردم.آن زمان هم به خاطر تهیه پول مواد مخدر دست به چنین کاری زدم.در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

منبع، رکنا
کد N2112600

وبگردی