آفتاب

نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در کیش برگزار می شود

نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در کیش برگزار می شود

کیش - ایرنا - نماینده دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجمع جهانی سلامت، از برگزاری نشست عمومی این مجمع در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «علی جعفریان» افزود: این رویداد که هفتمین نشست منطقه‌ ای مجمع جهانی سلامت محسوب می شود، قرار است در روزهای 9 و 10 اردیبهشت 98 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جزیره کیش برگزار شود.
وی افزود: این نخستین نشست منطقه‌ای در غرب آسیا و شمال افریقا است که قرار است 700 شرکت کننده از جمله 150 مهمان خارجی در آن حضور یابند.
جعفریان، میزبانی از این نشست منطقه‌ای را برای جمهوری اسلامی ایران فرصتی مهم دانست و گفت: حدود 100 نفر از افراد سرشناس حوزه سلامت کشورهای مختلف جهان به عنوان سخنران برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.
جعفریان اضافه کرد: این نشست با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با کمک موسسه ملی تحقیقات سلامت برگزار خواهد شد.
مجمع جهانی سلامت (World Health Summit) که زیر نظر صدراعظم آلمان، رئیس جمهوری فرانسه، رئیس اتحادیه اروپا و مشارکت دو هزار نفر از 100 کشور جهان، شامل وزرای بهداشت، روسای سازمان های بین المللی، مدیران ارشد صنایع مرتبط با سلامت، سیاستگذاران و پژوهشگران و صاحبنظران است از سال 2009 تاکنون مهرماه هر سال در برلین پایتخت آلمان برگزار می شود، به عنوان نشست اصلی دستورسازی سلامت جهانی پذیرفته شده است.
پیمان گروه هشت (M8 Alliance of Academies and Universities) رکن راهبردی مجمع جهانی سلامت است.
پیمان گروه هشت کنسرسیومی شامل دانشگاه‌ها و فرهنگستان‌های پیشرو جهان است که در جریان نشست مجمع جهانی سلامت در سال 2009 تشکیل شد و دفتر مرکزی آن در برلین قرار دارد.
ماموریت این پیمان بهبود ارتباطات میان دانشگاه‌های برتر جهان به‌ منظور ارتقا سلامت جهانی و ایفای نقش فعال و تاثیرگذاری در تصمیمات سلامت دنیا است.
اعضای این پیمان مهرماه هر سال مجمع جهانی سلامت را به مدت 3 روز و به ‌عنوان پلتفرم عرضه این مهم در برلین برگزار می‌کنند.
هدف پیمان گروه هشت، ترجمان پژوهش‌های علوم سلامت و پزشکی در جهان و در تعامل با سیاستمداران و اقتصاددانان از طریق هدایت این تلاش‌ها به اقدامات با هزینه فایده مناسب و تمرکز بر پیشگیری از بیماری ‌ها؛ با رویکرد بررسی چالش‌های دنیای جدید شامل تغییرات جمعیتی، بیماری‌های غیر واگیر، مهاجرت، شهرنشینی گسترده و تغییرات اقلیمی است.
25 دانشگاه، موسسه و فرهنگستان پیشرو از همه قاره های جهان از جمله اعضای پیمان گروه هشت هستند.
نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت هر سال در اردیبهشت ماه در یک قاره برگزار می‌شود. نخستین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت سال 2013 در سنگاپور برگزار شد؛ نشست های بعدی به ترتیب در برزیل (2014)، ژاپن (2015)، سوئیس (2016)، کانادا (2017) و پرتغال (2018) برگزار شده است.
در نشست برلین شورای عالی این کنسرسیوم در سال 1395، دانشگاه علوم پزشکی تهران با اجماع آرا به عنوان نخستین دانشگاه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و تنها عضو برگزیده منطقه غرب آسیا به عضویت این پیمان درآمد.
1339/6033
کد N2112488

وبگردی