آفتاب

تراشیدن اجباری موی سر دانش آموزان کار دست معلم اهل شوش داد

تراشیدن اجباری موی سر دانش آموزان کار دست معلم اهل شوش داد

مشرق نوشت: مدیر دبستان رقیه روستای سخی در شوش به دلیل بیماری شپش اقدام به تراشیدن موی سر دانش‌آموزان کرد که از سوی اداره آموزش‌وپرورش شوش توبیخ شد.

امروز خبری در فضای مجازی مبنی بر تراشیدن موی سر دانش‌آموزان دبستان رقیه روستای سخی در شوش منتشر شد.

والدین دانش‌آموزان دبستان رقیه معتقد هستند چندین بار این عمل از سوی مدیر مدرسه انجام شده است و با وجود تذکرات جدی به مدیر مدرسه ولی همچنان این اقدام از سوی مدیر انجام می‌شود.

اهالی روستا بیان می‌کنند: این اقدام مدیر دبستان رقیه باعث از بین رفتن اعتمادبه‌نفس در کودکان می‌شود و یک مدیر مدرسه اجازه انجام چنین برخوردی را ندارد.

عبدالامیر خنیفر رئیس آموزش‌وپرورش شوش اظهار کرد: دبستان رقیه به صورت چندپایه و مختلط است که دانش‌آموزان این واحد آموزشی درگیر پدیده پدیکلوزیس (شپش) شدند و اقدامات درمانی برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: مدیر مدرسه به دلیل این بیماری به دانش‌آموزان تذکرات لازم درخصوص کوتاه کردن موی سر داده می‌شود که چند دانش‌آموز به تذکرات مدیر طی دو ماه متوالی توجه نمی‌کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش شوش عنوان کرد: پس از این‌که برخی دانش‌آموزان علی‌رغم تذکرهای داده شده موی سر را کوتاه نکردند، مدیر مدرسه اقدام به کوتاه کردن بخشی از موی دانش‌آموزان کرد.

خنیفر با اشاره به ابراز ندامت مدیر مدرسه رقیه از اقدام خود، اظهار کرد: مدیر مدرسه رقیه به اداره آموزش‌وپرورش شوش دعوت شد و به دلیل اقدام نادرست توبیخ و اقدام وی در پرونده پرسنلی درج شد.

وی گفت: پرونده مدیر مدرسه در حال طی روال اداری است و پس از انجام اقدامات تکمیلی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان ارسال خواهد شد.

کد N2111033

وبگردی