آفتاب
آیت الله یزدی:

هجرت شیخ عیسی قاسم سرآغاز پیروزی انقلاب بحرین است

هجرت شیخ عیسی قاسم سرآغاز پیروزی انقلاب بحرین است

قم ـ ایرنا ـ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هجرت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به جمهوری اسلامی ایران، سرآغاز پیروزی انقلاب مردم این کشور است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد یزدی شنبه شب در آیین تجلیل و تکریم از عالم مجاهد شیخ عیسی قاسم در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در ایران نیز حضرت امام راحل(ره) را به خارج از کشور تبعید کردند، اما ایشان روزی با استقبال بی نظیر مردم به کشور بازگشت و امروز شاگرد ایشان سکاندار انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه مکتب والای اسلام در طول تاریخ همواره در برابر دشمنان با تحمل سختی ها و مشقات رهبران دینی خود مواجه بوده است، اظهار داشت: امروز بحمدالله در کشورمان، اسلام عزیز حاکم شده است و ما حضور این عالم را در ایران اسلامی و شهر مقدس قم بسیار خوش آمد می گوییم.
وی با اشاره به تلاش ها و مجاهدت های رهبران دینی جبهه مقاومت در منطقه، اظهار داشت: آیین تکریم و تجلیل از شیخ عیسی قاسم به دلیل تبعیدها، شکنجه ها و مجاهدت بی نظیر ایشان و سختی هایی است که مردم انقلابی بحرین تحمل کرده اند.
آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به رشد، توسعه و پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: در دهه های گذشته جمعیت کشورمان چند برابر شده است، اما همچنان حوزه های علمیه به لحاظ علمی و پژوهشی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند.
وی با بیان اینکه امروز تمامی نهادهای حیاتی و تصمیم گیر کشورمان، بر اساس اسلام بنا شده و بر اساس آموزه های دینی گام برمی دارند، تصریح کرد: دین اسلام در سطح بین المللی بسیار رشد و توسعه یافته و این به دلیل مجاهدت مسلمانان حقیقی در سرتاسر جهان است.
آیین تکریم و تجلیل از عالم مجاهد آیت الله شیخ عیسی قاسم با حضور این عالم و مسئولان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن جلسات جامعه مدرسین در شهر مقدس قم برگزار و لوح یادبودی به این روحانی مبارز اهدا شد.
«احمد قاسم درازی بحرانی» معروف به «شیخ عیسی قاسم»؛ عالم برجسته شیعه، رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب این کشور است.
بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است و مردم این کشور خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.
8146 / 1175
کد N2111022

وبگردی