آفتاب
سرگروه تیم ملی کاراته:

مسئولان به وعده خود عمل کنند/ به کسب سهمیه المپیک نزدیک شده‌ام

مسئولان به وعده خود عمل کنند/ به کسب سهمیه المپیک نزدیک شده‌ام

ذبیح الله پورشیب معتقد است اگر مشکلات کشور با پرداخت نکردن پاداش ورزشکاران رفع می شود، حاضریم از آن به سود مردم عزیز ایران چشم پوشی کنیم.

سرگروه تیم ملی کاراته با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: مشخص نیست برخی مسئولان بر چه اساسی در نحوه و زمان پرداخت پاداش‌ها اظهار نظر می‌کنند، در شرایطی که اغلب ورزشکاران ملی پوش با یک زندگی حرفه‌ای باید برای کسب افتخار شبانه روز تلاش کنند، چرا برای پرداخت پاداش‌ها تصمیمی جدی صورت نگیرد.

وی افزود: ما ورزشکاران غیر از این پاداش‌ها منبع درآمد دیگری نداریم. آیا مسئولی سراغ دارید که از حق و حقوق خود بگذرد؟ خیلی از آقایان دو شغله هستند و دو حقوق می‌گیرند! واقعاً نمی دانم مشکل ما ورزشکاران که برای ممکلت خود تلاش می‌کنیم چیست؟ منتی نیست، افتخار است ولی وقتی بهترین روزهای زندگی را برای این کار می‌گذاریم، چرا مسئولان به قول‌های خود عمل نمی‌کنند.

پورشیب ادامه داد: وقتی از ما انتظار کسب بهترین نتیجه را دارند، ما هم انتظار داریم پرداخت‌ها در زمان لازم صورت گیرد نه نوشداروی باشد بعد از مرگ سهراب! انتظار ما این است که به وعده‌ها و قول‌های خود عمل کنند، چیزی بیش از آن انتظار نداریم. ما در هر مسابقه‌ای برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم، یک ورزشکار حرفه‌ای هستیم و زندگی ما نیز از طریق همین پاداش‌ها تأمین می‌شود، برای این همه باید تلاش کنیم و مدال بگیریم که آن پاداش را داشتیم و وقتی هم که پرداخت‌ها انجام نمی‌شود که مشکلات دو چندان خواهد شد.

سرگروه تیم ملی در مورد مسابقات اتریش هم گفت: اینکه من موفق شدم در ادامه روند کسب مدال در تورنمنت‌های مختلف، در سالزبورگ اتریش هم به نشان برنز دست پیدا کنم، جز لطف خدا، تمرینات مستمر و حمایت کادر فنی چیز دیگری نبود. در هر تورنمنتی فقط به فینال کسب مدال طلا فکر می‌کنم. در سالزبورگ هم مانند مسابقات قبلی با عملکرد خوب خود رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داده و به نیمه نهایی راه پیدا کردم، ولی در این مرحله اسیر اتفاقات معمول ورزشی شدم و موفق نشدم به فینال برسم، ولی در نهایت به نشان برنز دست پیدا کردم.

پورشیب دامه داد: همیشه با انگیزه و روحیه بالا در مسابقات مختلف شرکت می‌کنم، در هر مسابقه‌ای هدفم فقط کسب مدال طلاست، در جریان مسابقات نیز هیچ تغییری در روند کاری ام پیش نمی‌آید و اجازه نمی‌دهم چیزی تأثیر منفی روی کار من بگذارد و شکست در نیمه نهایی هم جزئی از شکست هاست و فقط در این مرحله کمی حساس تراست.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی اش کسب سهمیه المپیک است اظهار داشت: ماراتن سخت و نفس گیری برای ورود به اولین و شاید آخرین المپیک بین کاراته کاها آغاز شده که در این راه دشوار تلاش من ثبت بهترین نتیجه است، این برنزها هم باعث شده تا فاصله امتیازات خود را با مدعیان کاهش داده و به رتبه ۵ المپیک برسم. در مسابقات بعدی هم با ۱۰۰ درصد توان روی تاتامی مبارزه می‌کنم تا همچنان روند صعودی خود در رنکینگ جهانی را داشته باشم.

سرگروه تیم ملی در خصوص اردوی فرانسه هم گفت: با تشخیص کادر فنی و دعوت فرانسوی‌ها به پاریس آمده و یک اردوی تمرینی را طی می‌کنیم. با توجه به امکانات مناسب و رقبای تمرینی سطح بالا، این اردو می‌تواند تأثیر مناسبی در روند آماده سازی تیم ملی باشد.

پورشیب در پایان گفت: تیم ملی کاراته حرکت جدی و خوبی را به سمت کسب حداکثر سهمیه‌های المپیک آغاز کرده است. امیداوریم با حمایت بیشتر مسئولان بتوانیم به این روند خوب خود ادامه داده و بهترین نتیجه را را کسب کنیم.

کد N2110017

وبگردی