آفتاب

ائمه جماعات زمینه حضور جوانان در مساجد را فراهم کنند

ائمه جماعات زمینه حضور جوانان در مساجد را فراهم کنند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بر لزوم تلاش هرچه بیشتر ائمه جماعات در زمینه جذب جوانان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‎الاسلام والمسلمین روحانی پنجشنبه شب در همایش نقش کانون‌های مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی در بیست و یکمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در بیت علامه طباطبایی در قم برگزار شد، گفت: در حال حاضر، کانون‌های فرهنگی و هنری استان قم از نظر کمی و کیفی به سطح قابل قبولی رسیده اند. زمانی فعالیت‌ها تنها در حوزه مساجد خلاصه می‌شد و به همین دلیل کادر کانون‌ها توسط امام جماعت بسته می‌شد؛ بعدها شبکه و ارتباط بین مساجد شکل گرفت و پس از آن موفق به انجام کارهای بزرگ‌تر شدیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم بیان کرد: امروزه بسیاری از فعالیت‌های استانی و کشوری در عرصه مساجد بر دوش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گذارده شده است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری برنامه‌های سواد رسانه‌ای در مساجد اشاره کرد؛ این دوره در ۱۰۰ مسجد برگزار شده است.

وی گفت: برگزاری برنامه‌های ویژه مساجد روستایی و عشایری از دیگر عرصه‌های خدمت رسانی فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد است؛ هر جا که ائمه جماعات به جوانان مسجدی اعتماد کردند ثمره ارزشمند آن را به روشنی و وضوح دریافت کردند.

روحانی عنوان کرد: اگر حمایت‌ها از این قشر در مساجد بیشتر شود، حضور جوانان نیز بیشتر می‌شود؛ ائمه جماعات باید این وضعیت را برای همه مساجد فراگیرتر کنند و هر مسجدی که شاهد حضور کمتر جوانان است باید با برنامه‌های مختلف این خلاء را برطرف کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم بیان کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد پذیرای همه جوانان با همه سلایق مختلف هستند؛ کانون‌های فرهنگی جذب حداکثری دارد و این مساله از فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰۸ کانون فرهنگی در قم وجود دارد که ۳۷۴ کانون ویژه برادران و مابقی کانون‌های خواهران هستند؛ کانون‌های دیگری نیز به شکل غیررسمی فعالیت می‌کنند که با جمع این کانون‌ها به بیش از ۶۰۰ کانون م رسیم؛ ۱۸۷ کتابخانه مخزن دارد و ۱۲۰ کتابخانه باز در کانون‌های مساجد فعالیت است؛ امروزه ۴۰ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی مساجد استان هستند.

[p]انتهای پیام

کد N2109591

وبگردی