آفتاب

ظریف: فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه ما است

ظریف: فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه ما است

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه به این موضوع تاکید دارم که ما منتظر اروپایی ها نمی مانیم، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه همه ما است، از زمانی که ایشان فرمودند به این مسئله توجه بیشتری شده است.

محمد جواد ظریف روز دوشنبه در حاشیه نشست بررسی نقشه جامع علمی کشور که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: از ابتدا در تمام صحبت هایم گفته ام که مطالبه از اروپایی ها و غرب داریم که وظایف خود را انجام دهند، اما منتظر آنها نمانده و نخواهیم ماند.
وی تصریح کرد: از ابتدا در زمان تصویب برجام و بعد از آن ارتباطات گسترده ای با تمام دنیا داشتیم به این دلیل که معتقدیم امروز در دنیا همه جانبه گرایی باید حاکم شود، نه اینکه تمام نگاه ها صرفاً یک طرف باشد. این سیاست را ادامه داده ایم و ادامه هم خواهیم داد.
وزیر امور خارجه در مورد اخراج دو دیپلمات هلندی از ایران در واکنش به اخراج غیرقانونی دو دیپلمات ایرانی از هلند نیز گفت: مقامات هلندی اعلام کردند اقدام شان در مورد اخراج دیپلمات های ایرانی مستند به هیچ شواهد یا سندی نبوده و صرفاً یک اقدام سیاسی است.
وی تصریح کرد: بر اساس تصمیمی که به وزارت امور خارجه ابلاغ شد، دو نفر از دیپلمات های هلند را در واکنش به اخراج غیرقانونی دیپلمات های ایرانی، اخراج کردیم. هلند هم سفیر خود را برای مشورت فراخوانده است. از سوی دیگر وزارت امور خارجه اقدامات خود را انجام می دهد.
سیام
کد N2106541

وبگردی