آفتاب
سایه سنگین ترس از برگزیت؛

ضعیف‌ترین رشد شرکت‌های انگلیسی از آوریل ۲۰۱۳ میلادی تا کنون

ضعیف‌ترین رشد شرکت‌های انگلیسی از آوریل ۲۰۱۳ میلادی تا کنون

شرکت‌های انگلیسی در طول ۳ ماهه اخیر، ضعیف‌ترین رشد ۶ ساله خود را ثبت کردند که علت آن، ترس از برگزیت بدون توافق تجاری و رشد موانع تجاری در جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، کنفدراسیون صنایع انگلستان روز یکشنبه، اعلام کرد: شرکت‌های انگلیسی در طول ۳ ماهه اخیر، ضعیف‌ترین رشد ۶ ساله خود را ثبت کردند که علت آن، ترس از برگزیت بدون توافق تجاری و رشد موانع تجاری در جهان است.

شاخص سی‌بی‌آی فعالیت بخش خصوصی که در ماه ژانویه صفر بود، در فوریه به ۳- افت کرد؛ ضمن اینکه این، کمترین میزان این شاخص از آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی تا کنون است. در آن زمان، اقتصاد انگلستان در حال بهبود یافتن از بحران بزرگ اقتصادی جهان بود؛ ضمن اینکه شرکت‌ها انتظار دارند در ۳ ماه پیش‌رو که قرار است انگلستان پس از ۴۰ سال عضویت، از اتحادیه اروپا خارج شود هم، با افت مشابهی روبرو شوند.

ترسا می، نخست‌وزیر بریتانیا هنوز باید بتواند حمایت پارلمان را برای یک توافق تدریجی خروج از برگزیت به دست آورد؛ هرچند او راه را برای احتمال به تعویق انداختن ضرب‌العجل ۲۹ مارچ برگزیت، هموار کرده است.

نیوتن اسمیت، اقتصاددان ارشد سی‌بی‌آی، می‌گوید: شرکت‌های بیشتر و بیشتری هر روز سرمایه‌گذاری‌های خود را متوقف می‌کنند و تصمیم‌گیری‌های روزمره برای آنها هر روز سخت‌تر می‌شود.

کد N2106074

وبگردی