آفتاب

آرا فقط به نفع «برنده باش» ثبت نشده است

آرا فقط به نفع «برنده باش» ثبت نشده است

تهران - ایرنا - مدیر رسانه ای «برنده باش» در خصوص ثبت رای به نفع این برنامه گفت: در حالی که آرای این برنامه در روندی منطقی در حال افزایش بود، متاسفانه این اتفاق درباره تعداد قابل توجهی از برنامه ها و هنرمندان شاخص حاضر در جشنواره از جمله برنده باش و نود رخ داد.

به گزارش عصر شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، روز گذشته تعداد زیادی از افراد پیامک‌هایی با محتوایی که ثبت رأی آن‌ها را به نام برنامه تلویزیونی برنده‌باش در جشنواره جام‌جم تایید می کرد دریافت کردند. این در حالی است که هیچ کدام از دریافت‌کننده ها تا آن لحظه در خصوص جشنواره رای به ثبت نرسانده بودند. در پیام های ارسال شده عنوان شده بود «دوست عزیز، رای شما با رای قبلی جایگزین شد.»
خیلی از کاربران اپراتورهای تلفن همراه این پیامک را درفضای مجازی منتشر کرده و آن را سو استفاده از حقوق کاربران اپراتور های تلفن همراه عنوان کردند.
عده ای دارندگان سیم کارت های تلفن همراه نیز «محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» را مخاطب قرار داده‌ و به این موضوع اعتراض کرده و خواستار پیگیری این موضوع از جانب خود وزیرشدند.
مسابقه تلویزیونی«برنده باش» یکی از برنامه هایی است که در جشنواره تلویزیونی «جام جم» حضور دارد و که رقیبی برای برنامه نود محسوب می‌شود. این برنامه هر پنجشنبه و جمعه با اجرای محمدرضا گلزار روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

** دبیرخانه خیلی جدی به این موضوع می پردازد

دبیر پنجمین جشنواره «جام جم» که پیش از این در نشست خبری جشنواره جام جم به ایرنا گفته بود که رای شرکت‌ کنندگان در بخش مردمی در این جشنواره عادلانه جمع آوری خواهد شد و هر فرد می تواند از تلفن همراه خود به نفع برنامه مورد علاقه اش رای دهد درباره این اتفاق که در روزگذشته باعث اعتراض خیلی از کاربران اپراتور های همراه اول شده است، گفت: عوامل برنده باش هیچ نقشی در ارسال پیام هایی با این محتوا نداشته اند و در حال حاضر سیستم ثبت آرا متوقف شده است تا این مورد بررسی شود.
مسعود احمدی‌افزادی همچنین با اشاره به اینکه مسئولان جشنواره جام جم از ساعت 24 بامداد روز جمعه 10 اسفندماه متوجه این مشکل در رای گیری‌ها شده اند، اظهارداشت: از همان زمانی که متوجه این اختلال در رای گیری شدیم بلافاصله سیستم ورود و ثبت آرا را بستیم تا دیگر رای ثبت نشود
وی ادامه داد: پس از آنکه شاهد این اعتراض ها بودیم جلسه ای در دبیرخانه این جشنواره برگزار تا صیانت آرا را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم، این اتفاق به صورت جدی در دبیرخانه جشنواره «جام‌جم» بررسی خواهد شد.
دبیر جشنواره جام جم اظهارداشت: در جلسه هایی که با مسئولان داشتیم بررسی های زیادی انجام گرفت تا دلیل این اختلال را پیدا کرده و مشکل را حل کرده و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که تمام آرا با شفافیت مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مصمم به این مهم هستیم که در این جشنوراه همه چیز شفاف و عادلانه جلو رود و حق هیچکسی ضایع نشود.
در این خصوص سازندگان مسابقه برنده باش هم علیرغم پیگیریهای خبرنگار حوزه صدا و سیمای گروه فرهنگی ایرنا سکوت اختیار کردند. مدیر رسانه ای این برنامه با تاکید بر این که سازندگان برنده باش بنا بر اظهار نظر در این خصوص ندارد، گفت: در حالی که آرای برنده باش در روندی منطقی در حال افزایش بود، متاسفانه این اتفاق درباره تعداد قابل توجهی از برنامه ها و هنرمندان شاخص حاضر در جشنواره از جمله برنده باش و نود اتفاق افتاده و منحصر به این برنامه ها نبود. لذا باید این موضوع را از دبیرخانه جشنواره پیگیری کرد.

** پنجمین جشنواره جام جم در یک نگاه

جشنواره پنجم جام‌جم مهر ماه امسال در دو بخش انتخاب آثار و در بخش داوری کارش را شروع کرد که در بخش اتتخاب آثار مدیران شبکه‌ها و اعضای کمیسیون‌های انتخاب آثار، آن‌ها را بررسی کردند.
امسال با توجه به همزمانی جشنواره با چهلمین سال انقلاب مقرر شد که جشنواره در ابعاد بیشتری فعالیت کند و علاوه‌ بر سریال‌ها، مستند و مسابقات، کمیسیون‌های دیگری شامل برنامه‌های ترکیبی و دوبلاژ هم اضافه شد.
جشنواره پنجم فرصت را به انبوه برنامه‌سازان خلاق ارایه کرده است که در حوزه‌های اجتماعی، ورزشی، خانواده، معارف و... برنامه‌های خود را معرفی کنند.
در بخش مسابقات ۲۹ اثر، در بخش پویانمایی ۴۵ اثر از مرکز صبا و شبکه‌ها، در بخش برنامه‌های ترکیبی ۶۸ اثر به جشنواره ارائه شد.
در حوزه فضای مجازی در بخش سایت شبکه، اطلاع‌رسانی شبکه‌ها و شبکه‌های مجازی ۵۱ اثر، در حوزه دوبلاژ از میان ۲۲۰۰ ساعت فیلم و سریال ۸۸ اثر، در حوزه آثار نمایشی ۲۰ سریال از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج و یک اثر از شبکه نسیم برای مرحله داوری به کمیسیون‌های جشنواره جام‌جم راه یافتند.
طبق برنامه از پیش تعیین شده چهارم اسفندماه سال جاری برگزیدگان بخش مردمی جشنواره معرفی ‌شدند.
همچنین در برنامه «خیابان جام‌جم» با محوریت معرفی آثار و برگزیدگان، مردم در انتخاب بهترین سریال، بهترین برنامه‌های سیما، مجریان سیما و... مشارکت خواهند کرد.
کمیته بازار محصولات تلویزیونی هم امسال به جشنواره جام جم اضافه شده است. بازار محصولات رسانه‌ای امسال توسعه یافته است.
سریال‌ها و برنامه‌هایی که از شهریور سال گذشته تا پایان آذرماه امسال روی آنتن رفته‌اند امکان ورود به مرحله داوری را دارند.
زمان اختتامیه جشنواره نیز هفتم اسفندماه مقارن با میلاد حضرت فاطمه(س) خواهد بود.
فراهنگ ** 9210 ** 1355 **
کد N2104414

وبگردی